vrijdag 31 maart 2023

boodschappendag en weekmenu

Vanaf vandaag werken we weer met cash-stuffing, oftewel geld pinnen, dit in mapjes doen zodat we weer overzicht en inzicht krijgen wat betreft het boodschappengeld. Ik liet jullie al eerder mijn mapje zien



Per maand hebben we 350 euro te besteden aan boodschappen, verzorgingsproducten en dierenvoer. Het geld dat we, hopelijk, overhouden gaat in een apart potje voor onvoorziene zaken. Vanmorgen haalde ik boodschappen bij, Lidl, onze favoriete groenteboer en Boni, in totaal was ik € 61,75 kwijt. Daar zaten, een kilo medjoul dadels € 8,99, biologisch meel en nog wat andere prijzige zaken bij. Ik kocht voor aankomende week lekker veel fruit, een bloemkool, bleekselderij, een zakje spruitjes die vandaag op moesten, een komkommer, tomaatjes, 2 avocado's, lente-uitjes, 2 bio paprika's, daar zullen we ons wel mee redden mee redden deze week ( met aanvulling uit de voorraad hè)


Gisteren waren we bij mijn schoonouders, grandpa de hele dag en ik ging 's middags even heen om te koken. Het gaat lang niet goed daar...


Ons weekmenu voor de komende dagen

Gisteren at grandpa bij zijn ouders en ik haalde een bakje linzensoep uit de vriezer, de gevulde zoete aardappel die we eigenlijk zouden eten, komt later deze week aan de beurt :)

Vandaag aten we, we-moeten-vandaag-op-spruitjes, ik fruitte een ui en een teentje knoflook in een pan en bakte kipstukjes mee. In een ander pannetje kookte ik de spruitjes en toen deze gaar waren gingen ze in de pan met de ui en kipstukjes. Chilisaus, een scheutje soja saus, zout, peper en curry madras gaven een beetje pit aan het gerecht. Nog wat geroosterde knoflook en tahin erover, lekker hoor.

Zaterdag, bloemkool, aardappelen en neppe vissticks

Zondag, Kleinzoon Bas is jarig

Maandag, zoete aardappel met bonen, paprika, mais en een sausje

Dinsdag, bloemkool curry met rijst

Woensdag, pasta met zelfgemaakte saus

Donderdag, stamppot snijbonen

Vrijdag, soep met een broodje


Morgen komt kleine Mingus logeren, gezellig! Eens zien wat voor avontuur we gaan maken!


Verder zijn we druk met de dagelijkse beslommeringen, de zorg voor schoonouders en werken buiten de deur.


fijn weekend, liefs grandma.

5 opmerkingen:

  1. Klopt, gelukkig heeft grandpa nog twee broers en twee zussen dat scheelt enorm. Een van de kleinkinderen past ook 1x in de week op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker gegeten zie ik! Je hebt niet veel nodig behalve een paar eenvoudige ingrediënten en wat creativiteit om lekker te kunnen koken en eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede manier om het geld weer tastbaarder en inzichtelijk te maken!

    BeantwoordenVerwijderen