maandag 13 maart 2023

energie jaarafrekening en een leuke ontmoeting op een terrasje.

Vorige week kregen we de jaarafrekening van Essent. We hebben een vast contrakt tot maart 2025, daar zijn we heel blij mee. Net als de rest van de bevolking van Nederland hebben we extra zuinig gedaan met het gasverbruik en dat wierp zijn vruchten af, en ondanks het feit dat de zonnepanelen niet al hun energie kwijt konden op het net  in de zomer ( overbelast ) leverden we toch nog genoeg stroom om een mooi bedrag terug te krijgen van het energie bedrijf, in totaal maar liefst 775 euro !! Dat geld gaat naar het potje Haardhout. We bestellen binnenkort half-gedroogd hout. We laten dat hout zeker 2 jaar drogen, we hebben dan genoeg hout in het houthok voor de aankomende drie jaar.

Het termijnbedrag ging ook naar beneden, van € 115 naar € 90 ( elke maand € 25 extra naar mijn pensioenpotje pompompom ) 


Vanmorgen kwam ik uit de nachtdienst, ik sliep tot 13.00 uur. Om het hoofd helder te krijgen gingen we naar de stad. We zetten de auto in het bos en wandelden vanuit daar het centrum in. Ik kocht nieuwe sportschoenen, deed een bestelling bij Holland & Barret en tot slot trakteerde grandpa me op een kop thee met wat lekkers bij een gezellig café/lunchroom, zomaar op maandagmiddag, het voelde haast decadent :)

Op het terras troffen we een man met een vogeltje op zijn schouder. Het was nu warm genoeg voor het beestje om mee op stap te gaan aldus de jongeman. Dat vindt ik dan weer zo leuk. k Heb netjes gevraagd of ik een foto mocht maken, dat was prima.



 Zulke dingen geven je dag net even een extra sparkle, zeg maar.


liefs grandma.



2 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie energie-afrekening. Hier komt het over 4 wk,ik ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto van die jongeman met dat groene vogeltje op zijn schouder. Een bijzonder beeld.

    En wat een fijn bedrag hebben jullie bespaard met de zonnepanelen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen