zaterdag 8 april 2023

Veel boodschappen gehaald en 's morgens in de vroegte

Afgelopen nacht had ik, op een rustig momentje, een boodschappenlijstje gemaakt voor grandpa. Paasmaandag-middag komen de kinderen en kleinkinderen. Aangezien ik deze dagen overdag slaap, haalde grandpa de boodschappen. Altijd lollig om te merken dat grandpa, ondanks een gedetaileerde lijst, heel andere en meer producten koopt als ik. Zo kocht hij extra koffie, bolletjes, vers stokbrood ipv afbakstokbrood, extra bier :) , veel paprika's en weinig sapjes. Ik keek er met een glimlach naar, toen ik uit bed kwam. De glimlach bevroor op mijn gezicht toen ik de bon zag whoooooo € 95,25!!

Afgelopen week gaven we in totaal € 77,40 uit ( weekboodschappen en tussendoor fruit gekocht). Voor de rest van de maand zit er nu dus nog maar 177,35 in de pocket, oeps. Kijk zo gaat dat hè, als je het bijhoudt zie je hoeveel geld er weglekt door kleine tussendoor boodschapjes en extra boodschappen ivm feestdagen, het is geen ramp maar het maakt me wel bewust van de uitgaven. 

...ik zeg er niets van tegen grandpa hoor, anders wil ie nooit meer boodschappen halen 😄


Als ik 's mogens vroeg naar huis huis rij, zie ik soms prachtige dingen, een mooie zonsopgang, vuurrode luchten, soms van die mistflarden zo laag over de grond, weet je wel, schitterend. En hoor je 's ochtends ook zoveel vogels fluiten? Hoe rijk kan een mens zich voelen, zo mooi.



Vanochtend reed ik langs een boerderijtje, bij de brievenbus voor aan de weg stond een man, van mijn leeftijd schat ik zo, in een t shirt, onderbroek èn op klompen, alvast de voorpagina van de krant te lezen. Ik kon het niet nalaten even vrolijk naar hem te toeteren. Ook mooi! 😇


liefs grandma




1 opmerking:

  1. Dat "anders"boodschappen doen herken ik. Hier is het regelmatig iets vergeten van mijn lijstje en (lekkers)kopen,dat er niet op staat

    BeantwoordenVerwijderen