woensdag 22 mei 2024

eten uit de moestuin

Eten uit de moestuin, nou hoe klinkt dat, hahaha al heel optimistisch hè. Maar serieus, we aten deze week echt uit de moestuin. De kruiden en wat spontaan opgekomen rucola werden al regelmatig gebruikt, ook staat er nog regenboogsnijbiet van vorig jaar, prima te verwerken in een omelet ofzo. Maar eergisteren aten we sla uit de kas en gisteren zag ik een paar peultjes hangen, ik moest goed zoeken maar had toch mooi een handvol. Ik geniet er van!




met wat worteltjes uit de weck, lekker hoor

Ik plukte ook een handvol tuinboon-toppen, door tuinbonen op tijd te toppen hebben zwarte luizen iets minder kans. Ik stoofde de topjes met een ui en een teentje knoflook in een beetje roomboter.


lekker bij de peultjes/worteltjes


and so it begins 😊


liefs grandma




6 opmerkingen:

  1. Lekker. Wel een beetje jaloers.
    Door de vele regen in zuid Holland kon ik pas anderhalve maand later beginnen met de moestuin. De voorgezaaide peultjes met toch voldoende bemesting en kalk gingen kapot door de nog meer regen en veel wind op het weiland.
    Tweede keer gezaaid. Idem. Ook extra bemest want regen spoelt uit.
    Nu hoop ik in juni voor te zaaien voor een tweede latere en meestal kleinere najaarsoogst.
    Ook de tuinbonen op de laatst mogelijke dag gezaaid.
    De stokbonen waren vermoedelijk erg lekker. Dankzij slakken dood nog wat kunnen redden. Tweede zaai orde binnenkort uitgeplant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Ik eet vanmiddag rucola uit de teilen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O lekker die jonge peultjes!!! Geniet er maar van, leuk hè, eten uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg! Bij ons moet het nog echt gaan groeien.

    BeantwoordenVerwijderen