woensdag 23 juli 2014

Ik weck, jij weckt, hij/zij weckt, wij wecken.....

Het wecken is begonnen. Gisteren mocht ik bij een collega bramen komen plukken. In minder dan een half uurtje had ik 2 kilo bramen in mijn meegebrachte pan. Gisteravond kookte ik daar een grote pan jam van. Ooh, grote heerlijkheid de keuken rook zalig naar zoet warm fruit. Zoals ik eerder heb vermeld gebruik ik  niet zoveel suiker in de jam daarom weck ik de potjes altijd nog even. Gisterenavond werd de voorraad uitgebreid met 8 potten jam. Het restje dat overbleef in de pan deed ik in een mooi kommetje in de koelkast, dat is zo op :)  Morgen zou ik nog een keer mogen komen plukken ! Natuurlijk neem ik dan een potje bramenjam mee als dank.


Naast de jam staan de potten met rodekool, ook zo'n feest! Hier vind je snel het recept dat ik vorig jaar gebruikte en me goed is bevallen. http://kleinfarmhuus.blogspot.nl/2013/10/wecken.html

Binnenkort komen de worteltjes, niet zoveel als vorig jaar helaas, ik bang dat we moeten bijkopen. Datzelfde geldt voor de bietjes.

Geniet van het mooie weer vandaag.

liefs grandma.


7 opmerkingen:

  1. wat een heerlijkheid zo je eigen jam plukken eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, home-made-jam! Ik heb al blauwe bessenjam gemaakt en ga vanavond courgette/sinaasappel/gember-marmelade maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe smaakt dat courgette/sinaasappel/gember-marmelade. Nog nooit van gehoord! Wil je het recept delen?

      Verwijderen
  3. Mmmm heerlijk!
    Hier helaas ook niet voldoende oogst om wortels en bietjes te kunnen wecken maar ze smaken nu ook heerlijk
    Misschien dat ik lokaal bijkoop en alsnog ga wecken. Heeft zo iets heerlijk nostalgisch en geruststellends als je planken vol staan met allerlei (h)eerlijks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vers uit de tuin is het állerlekkerst Mommy. Ik word altijd blij van goedgevulde voorraadplanken :)

      Verwijderen
  4. Heerlijk!
    Ik heb al pruimenjam gemaakt en bietjes en komkommer in zoetzuur :)

    BeantwoordenVerwijderen