woensdag 16 juli 2014

Opruimen en schoonmaken

Vandaag staat in het teken van Opruimen,ja met een hoofdletter. Jongste dochter kwam gisteravond om vandaag mee te helpen met huishouden en tuin. We zullen de ramen buitenom gaan lappen, de voortuin netjes maken en er staat nog een aanhangwagentje met compost die leeg moet. In de groentetuin zijn de peultjes die ik had laten staan voor zaad al mooi geel, die moeten er vandaag ook uit. Ik zag dat de witte en rode kool nodig gerooid moeten worden. Ondanks het insectengaas zijn de kolen aangevroten , niet door rupsen maar door kleine slakjes , tja er zit nu eenmaal leven in de grond. De rode kool wordt geweckt de witte kool leggen we eerst in de kelder. Gisteravond hebben we de eerste witte kool soldaat gemaakt. Heerlijk witte kool met gehakt en kokosmelk.

Gehakt kruiden en rul bakken. Flinke schep kurkuma erbij. Fijngesneden witte kool erdoor. Alles lekker bakken in de wok. Pakje kokosmelk erdoor en laten sudderen tot de kool bijna ( of helemaal gaar , wat je wilt ) is. Lekker opeten.

Vrijdag haal ik nieuwe koolplantjes voor de oogst in de herfst ( kan nog wel) en daar maak ik terzijnertijd dan zuurkool van.

Nu ga ik een kopje koffie drinken en een schaaltje Griekse yoghurt met pruimenmoes eten. En dan aan de slag.

Fijne dag allemaal.

liefs grandma

1 opmerking:

  1. Dat wordt een productief dagje!
    Je recept voor witte kool klinkt goed, want kool is weliswaar gezond, maar het moet wel op smaak gebracht worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen