dinsdag 1 juli 2014

Planten en stekjes.

Een aantal blogjes terug schreef ik over de relatie tussen basilicum en mij. Dat botert niet zo. Twee weken geleden kocht ik toch maar weer een plantje want eerlijk is eerlijk ik ben dol basilicum. Dochterlief vertelde dat ze stekjes van basilicum maakt, gewoon een takje op water zetten en de natuur doet de rest. Zou dit plantje vroegtijdig de geest geven dan heb ik nog wat stekjes. Zo gezegd zo gedaan. Die dag had ik ook de tomatenplant gediefd en een van de diefjes zette ik ook op water. Een bosje lente-uitjes in een bodempje water erbij gezet en het bovenste deel van een ananas in een schaaltje maakte mijn vensterbank tuintje kompleet.










In de kelder staan nog steeds twee potten met de hoedjes van een champignon. Ik ben benieuwd of daar ook iets uit komt :0

In de groentetuin doen sommige planten het heel goed, anderen juist helemaal  niet. Er staat bijvoorbeeld al een kistje vol aardappelen in de kelder, de courgette en pompoenplanten groeien ook goed. We eten veel tuinbonen en peulen. Wortel en biet is dit jaar (nog) niet zo'n succes. Boontjes zien er ielig uit. De drie gezusters daarentegen staan gezellig bij elkaar en de komkommer, tomaat en het kruidenspul ziet er veelbelovend uit.

prei-plantjes
komkommer-plant

onder de bladeren zit de heerlijkheid
  


zaailingen rucola
nog meer prei-plantjes en de arme eeuwige moes


de drie gezusters
groeit ook als kool :)












8 opmerkingen:

  1. Geweldig al die stekjes in het water....ben benieuwd wat die ananas gaat doen, kan het haast niet geloven......
    Hier nu ook de eerste komkommertjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) ik denk dat van de ananas alleen het loof doorgroeit...
    lekker he die komkommertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk al die stekjes in de vensterbank.
    Wat groeit alles lekker in jullie moestuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, wat een heerlijkheid bij jullie!
    Trouwens, heb nooit geweten dat je de dieven van de tomaat weer kunt laten groeien! Komt daar echt een vruchtproducerende tomatenplant uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je die ananas ook zo probeert. Bij mij verrotte die als een gek, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jup. Bij mij ook . Na een aantal dagen was het een snotterige bende :)

      Verwijderen