maandag 21 juli 2014

loslopend dierenspul

In de ochtend gebeurt er hier het meest geloof ik. Grandpa en ik moesten allebei werken vandaag en stonden al vroeg op. Om 6.15 waren we al van de partij. Bij het optrekken van de slaapkamer-rolgordijnen zag ik tot mijn grote schrik een grote witte eend midden op de weg zitten. Rakelings scheurde er een auto lang whaa ik stond daar met de handen op  mn oren ( ook zoiets he, als ik iets engs zie gaan de oren dicht :0 ) op een holletje de trap af , oude broek van grandpa aan en de eend met veel bombarie weer het kanaal ingejaagd. Mocht je een tamelijk verwilderd vrouwtje ergens in zuidoost Drenthe op de weg hebben zien staan zwaaien en roepen naar een eend dan was ik dat :)
Afijn , ontbijtje gemaakt , wilden we net aanschuiven zien we al onze konijntjes in de tuin huppelen hoe kan  dat ???? In de stromende regen op jacht....wat een gedoe in de ochtend. Voordat ik vertrok hadden we alle konijnen op eentje na weer in het hok. De fluffy bruine was nergens te zien. Uit het werk een schepnetje gekocht bij de Jumper , dat maakt het vangen een stuk makkelijker. Bij thuiskomst zag ik de kleine rakker al in het gras zitten, tussen de andijvie kregen grandpa ( die inmiddels ook thuis kwam) en ik hem eindelijk te pakken.   

Huis-tuin-en-keuken avonturen noemen we dat.

liefs grandma

2 opmerkingen:

  1. Groot gelijk dat je de eend weggejaagd hebt van de weg. Vroeger thuis hadden wij ook konijnen en die braken ook nog weleens uit, we hadden dakpan scherven onder het raam liggen ( was een boerderijtje uit 1800) en dan hoorde we trippelen. Dan konden wij met oa een wasmand konijnen gaan vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo zag ik op mijn werk eens een complete ganzenfamilie richting een drukke weg lopen,maar ja op de 12e verdieping van een kantoorgebouw is naar beneden lopen en ze proberen weg te jagen niet echt een optie, gelukkig draaiden ze zich net op tijd weer om en gingen weer het water in. misschien hebben ze mijn smeekbede om vooral niet door te lopen toch gehoord ondanks de gesloten ramen en grote afstand.

    BeantwoordenVerwijderen