zaterdag 10 januari 2015

Wilde wind en tamme konijnen

Waait het overal zo hard ?

Een mens komt met recht aanwaaien want die wind waait waar ie maar wil dus laat de (je) wind maar waaien.  De wind waait uit die hoek of juist uit die andere en tegen de tijd dat je weet uit welke hoek hij waait...merk je dat je met alle winden mee waait, want zoals de wind waait waait je jasje.

Als ik s'morgens wakker word kijk ik eerst even of er geen bomen plat liggen en of alle zonnepanelen nog op de dak liggen. Alle mensen.

Gisteravond beleefden we nog een mooi avontuurke. Tegen de tijd dat we naar bed gaan gooien we nog een blok hout op het vuur , doen we alle schuifjes van de kachel dicht zodat de kachel lekker gloeit en we s ochtends de boel alleen maar weer hoeven op te stoken. Dat deed ik gisteravond dus ook. Toen we bijna sliepen rook ik rook, oh neee.. doordat de wind een beetje gedraaid was blief hij in de schoorsteen met als gevolg dat het hele zaakje terug sloeg, uchuuchu .Ik heb toen de schuifjes weer open gedaan voor een goede trek én alle bovenraampjes voor de frisse lucht. Voor de zekerheid ben ik opgebleven tot er alleen nog maar gloei in de kachel zat. Toch handig om een draaikap op de schoorsteen te maken.



Vanmorgen heb ik een babykonijntje vastgehouden, ach wat toch schattig !
Nog maar 5 dagen oud en alweer zo groot, onvoorstelbaar.

5 dagen oud

en voor je t weet is het zo'n grote brave Hendrik :)


liefs grandma.





4 opmerkingen:

  1. Aaah wat een snoes, wat lief en idd al best groot voor die paar dagen zeg...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest twee keer de geyser opnieuw aansteken. De wind blies precies in de afvoer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaach, wat lief hè zo'n klein beessie!

    Gelukkig maar dat je de rook op tijd rook en de boel kon luchten.
    Ja het waaide gisteren flink.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje de eerste foto van het konijntje , en ook groot zijn ze leuk en lief. Bij onze dochter op de kinderboerderij waren een aantal weken geleden 2 gedumpte konijnen door de dierenambulance binnengebracht en wat bleek de voedster was drachtig en kreeg een nestje van 6 kleintjes. Ze zijn inmiddels zo groot dat ze verkocht worden aan belangstellenden .

    BeantwoordenVerwijderen