dinsdag 31 januari 2017

De eindstreep gehaald 😉

Vandaag was de laatste dag van de zuinige maand, pfieuw. We hebben het weer gered . Elke week hadden we een budget van 21 euro te besteden. Ons normale budget is rond de 60 euro, totaal hebben we zeg maar 160 euro bespaart deze maand, een mooi bedrag om te delen met iemand die het goed kan gebruiken.

De ovenschotel met pompoen is helemaal mislukt, ik denk dat de pompoen niet zo goed meer was het werd een pruttig pompoenspul, vies. We aten dus alleen spruitjes met gebakken uitjes en edelgist. 

 

Gisteravond maakte ik een kikkererwtensalade. Ik spoelde de inhoud van een blikje kikkererwten onder de kraan, sneed een rood uitje , hops alvast in de blender, een grote lepel mayonaise, peper zout, paprika poeder, theelepel mosterd, beetje nat van een potje zoetzure courgette en blenderen maar tot er een soort huzarensalade ontstond. Vanmorgen in alle vroegte roosterde ik een aantal pitabroodjes ( die van de souk) en vulde die met salade en plakjes ei. Heerlijke lunch ! 

 

Vanavond eten we restjes groente uit de wok, wat paprika, ui, paar roosjes broccoli, wat witte kool alles uit de vriezer voorraad, erbij zilvervliesrijst. 

De komende week kunnen we nog steeds goedkoop eten, er is nog zuurkool, bonenburgers uit de eerste week, enz. Ik ga morgen wel heerlijk de voorraden aanvullen , op mijn boodschappenlijstje staat , 

Havermout
Amandelmelk
Sojayoghurt
Aardappelen
Witte rijst
Brood
Smeerboterspul voor op brood
Kaas
Wijn😊
Chips
Fruit

T was weer een mooi avontuur, liefs grandma.

4 opmerkingen:

  1. Weer super gelukt. Het was wel een minibudget hoor. Gelukkig dat er een enkele keer een achterdeurtje was en dat jullie veel lusten.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal je je rijk voelen met je gewone budget

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat goed gedaan weer, en jullie hebben heerlijk gegeten!

    BeantwoordenVerwijderen