maandag 11 maart 2019

Zeep zeep zeep en ken je deze nog ? update schuursponsje !

Het zelf zeep maken heeft mijn hart gestolen. Na het uitproberen van verschillende recepten in kleine hoeveelheden, maakte ik zaterdag een grotere hoeveelheid in een echte zeepmal. Voor de eerste zeepjes gebruikte ik een siliconen cupcake bakvorm en voor de andere recepten gebruikte ik een melkpak.


deze zeep was net gesneden en moest nog uitharden.




Zo kwam de zeep uit de melkpak, het bruine kleurtje komt door toegevoegde cacao. Door bubbeltjes folie op de nog vloeibare zeep te leggen creëer je een bijenraat effect. Allemaal probeerseltjes.


De zeepjes zien er steeds beter uit, deze maakte ik afgelopen zaterdag. Kijk maar eens!

gemaakt met een kop sterke koffie, koffiedik en koffie boontjes.

Grandpa kreeg zin in taart toen ik deze foto liet zien :)



Nu we toch over zeep hebben , herinneren jullie je deze nog ?

Afbeeldingsresultaat voor schoolzeep
de ouderwetse schoolzeep.

Nog steeds leverbaar trouwens ook in andere kleuren en geuren :) :)

liefs grandma.

ps het schuursponsje werd gewoon weer zacht ( nou ja soort van, wat kun je verwachten van jute/sisal 😊😊) ik ben er blij mee en tevreden.






3 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze mooi geworden! Net taartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. krijgen we je recept, want ik wil dit ook proberen ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over 4 weken is de koffie zeep klaar en als ie goed gelukt is deel ik het recept weer :)

      Verwijderen