zondag 10 maart 2019

Klussen en knutselen.

Jongens het is hier een drukke bende. Grandpa is enthousiast bezig met de verbouwing van de garage en natuurlijk moet ik daar af en toe mee helpen. Eerlijk gezegd ben ik het klussen meer dan zat. Mocht ik eerder al energie krijgen van nieuwe bouwplannen nu put het me helemaal uit. Ik hoop echt dat dit ons laatste bouw project is én dat het eind april helemaal klaar is. Afgelopen vrijdag kwam de betonwagen voor het nieuwe vloertje en gisteren maakte grandpa zelf een betonnen opzetrand waar we de wanden op verder kunnen bouwen. We bouwen alles op met hout behalve de kant waar we moeilijk bij kunnen daar zullen we de boel met metalen platen afwerken.

Zo'n vloertje moet even uitharden, ik zag al een poezenpootje en kijk wat grandpa en ik zelf lollig vonden.



echt handwerk, zeg maar :)

Ondertussen ben ik op zoek naar dingen die vriendin en ik kunnen verkopen op de markt in mei. Ik was al een poosje op zoek naar een alternatief voor de schuursponsjes.  Pinterest is geweldig voor creatieve ideeën. Na even zoeken kwam ik de scrubbies tegen, compleet met patroontjes, verscheidene  leven-zonder-afval blogs maken er ook melding van.

Aan de slag. Het is helemaal niet moeilijk. Ik had nog wat inpaktouw ( jute/sisal) in huis en breide een aantal scrubbies.





Heel eenvoudig , je zet 10 steken op, breit 18 pennen, vouwt het dubbel en haakt het om en maakt er tot slot een lusje aan. Je kan het nog opvullen met een dubbelgevouwen oud lapje voor extra body, dat heb ik niet gedaan. Vanmorgen heb ik eentje uitgeprobeerd en het werkt prima, na gebruik deed ik de scrubbie in kokendheet sodawater, hij is een beetje gekrompen en voelt erg stug aan. Ik ben benieuwd hoe ie opdroogt. Misschien zou ik dikkere pennen moeten gebruiken . Ik laat het jullie weten :)


liefs grandma.



6 opmerkingen:

  1. Ik maak sponsjes van netjes vd mandarijnen, werkt ook erg fijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou dát is ook een goeie. ik probeer zoveel mogelijk zonder verpakking te kopen maar soms lukt dat niet he. Op het werk zit al het citrusfruit in zo'n netje , ik ga dat zeker eens proberen.

      Verwijderen
  2. Had je geen pijnlijke vingers van het breien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad! spierpijn hahahaha, net zo stug en hard dat touw.

      Verwijderen
  3. Wat leuk weer, ik heb ze ook op de planning staan als ohze kokossponsjes versleten zijn. Je hebt leuke projectjes!

    BeantwoordenVerwijderen