vrijdag 28 februari 2014

een koude bak en teveel geld uitgeven

Vandaag heb ik een koude bak gekocht. Bij welkoop hadden ze eentje in de aanbieding. Grandpa maakt morgenvroeg de deksels erop en dan kan ie in de tuin.. Vanmiddag heb ik er al een plekje voor uitgezocht . De eeuwige moes moet er ook in , want voor ik het in de gaten had, hadden de kippen hem al bijna kaal gepikt whaaa dat was niet de bedoeling.
Bij de welkoop vond ik ook de goede soort konijnekorrel, yes in de aanbieding , een doosje met tuinbonen en natuurlijk had ik nog geen dille om tussen de tuinbonen te zaaien, hoppa alles in mijn wagentje. Ktsing !!! Op het dorp langs de warme bakker, 3 broden gekocht en overheerlijke speltkoeken. Bij de kassa kreeg ik 4 muffins gratis al met al was k  iets van 11 euro nogwattus kwijt. Zucht...k merk dat ik weer teveel geld uitgeef. Het gaat vanzelf hoor. Afgelopen week had ik geen weekmenu gemaakt en dat was te merken, er bleef eten over, yoghurt stond vergeten en ver over de datum in de koelkast, een kwart rode kool kon zo naar de konijnen  ( ze hebben nog steeds geen babies, zekers schijnzwanger of babies opgegeten :-) ) en veel te veel boodschappen gehaald, zowel voor de dochters als voor onszelf. Deze week dus weer een weekmenu om alles netjes op te eten en niets weg te gooien

28 februari  zelfgemaakte pasta met zelfgemaakte pasta saus met als basis restje jus van draadjes vlees
1 maart       aardappelen, spruitjes en vis
2 maart       stamppot koolraap met gehakt
3 maart       groentesoep , patatjes van de rest van de koolraap met mayonaise
                  ( recept van anderson-cottage.blogspot.nl, heel lekker)
4 maart       geroerbakte boontjes (weck) gehakt en rijst, uit de voorraad
5 maart       risotto , alle ingrediënten  uit voorraad
6 maart       tajine potje met kip en groente en couscous, uit de voorraad
7 maart       nog geen idee..

Eens zien of we het budget weer omlaag krijgen.

Ooh in de kruidenbak groeide brandnetel , die hebben we tussen de middag door een omelet gedaan, heerlijk. Er groeien al aardig wat onkruidjes. Mooi zo, het seizoen is begonnen.

liefs grandma

ps link voor een goedkoop weekmenu.  http://www.eenvoudiggelukkig.nl/weekmenus



15 opmerkingen:

  1. Lekker weekmenu hoor! En lekker veel uit de voorraad: dat ga je zeker merken in je boodschappenbudget.

    Mooi om te horen dat een weekmenu je zo kan helpen om geen onnodige dingen te kopen. Soms moet je even weer ervaren hoe het is om zonder een weekmenu te doen :)
    Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh ja, een koude bak wil ik hier ook.
    Eigenlijk wil ik ook graag een kas, maar dat zit er voorlopig nog niet in :D
    Ach, je moet wat te wensen over houden he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo is dat en alles met kleine stapjes ( af en toe zou ik graag een sprintje trekken zucht )

      Verwijderen
  3. Graag zou ik ook een kas willen maar met mijn 50 m3 is het allemaal beetje te hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volkstuintje erbij misschien ? :)

      Verwijderen
    2. ik gebruik als koude kas doorschijnende opberg bakken van de ikea, waar ik gaatjes in geboord heb. op warme dagen haal ik de bak een paar uurtjes weg om goed te verluchten. tot nu toe werkt dit heel goed en de radijsjes in de kas groeien sneller dan die erbuiten.

      Verwijderen
  4. Jaaa het seizoen is zeker weer begonnen! Hoe oud zijn de nijntjes? En hoelang zitten ze al bij elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fien het vrouwtje is van september 2013. Het ventje is van begin november. Wat denk je zijn ze nog te jong? Fien heeft in elk geval geen nesteldrang meer :(

      liefs

      Verwijderen
    2. oh en ze zitten vanaf 4 januari bij elkaar...

      Verwijderen
  5. is er een specifieke reden waarom je dille tussen de tuinbonen zou planten? benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat helpt elkaar. het geurtje van dille zou luis tegengaan. ik zaai het ook tussen peultjes

      Verwijderen
    2. aha, ik wist niet dat de tuinbonen daar zo gevoelig voor waren. dit is het eerste jaar dat ik ze in de tuin heb. ik heb nog wel wat dille zaadjes staan, dus zal het zeker uitproberen!

      Verwijderen
    3. Bij tuinbonen is het ook raadzaam om de top uit de plant te halen ( na 6 bloemtrosjes) ook dat zal het de luizeninfasie belemmeren.

      succes :)

      Verwijderen