zondag 7 februari 2016

bruno banani kippen en hollen maar :)

Het slachten is bijna gedaan, ja bijna, want een van de jonge haantjes ontsnapt me telkens , ik denk dat hij den ellende al ziet aankomen, ik krijg hem niet te pakken.. zucht. Donderdagavond vingen grandpa en ik twee van de oude kipjes om naar zoon te brengen. Volgens Maartens Moestuin kun je een gevecht tussen nieuwe en oude bewoners van een kippenhok voorkomen door ze dezelfde geur te geven ( lees een oud parfumpje ofzo). Grandpa moest van mij een oud flesje bruno banani opofferen voor dit experiment. Vol goede moed togen we naar zoon, de twee bejaarde kippen in een doos. Zoon heeft een stalletje waar twee geiten, een lief zwart varken, twee hanen en drie kippen wonen. De geiten vonden het bijzonder interessant , het varken had net een nieuw stro-pakje ontdekt en met een hoofd vol gewroet stro kwam ze ons begroeten ( verdraaide varken daar gaat de verse stro mopperdemopper , zoon aan t woord) De hanen zaten hoog, de kippen laag en allemaal kregen kregen ze een volle lading van Bruno B inclusief de nieuwe he  :)
Thuis haalden we de jonge hennetjes uit hun hok en zetten die op stok bij Joep en zijn laatste wijfie, ook zij maakten kennis met Bruno B. Het hielp trouwens helemaal niets want de kippen bij zoon zitten nog steeds in de stal, ze worden gewoon terug gejaagd als ze naar buiten willen. Hier is het experiment ook mislukt er is een hoop gepik in het hok, afijn het zal wel rustiger worden denk ik, de tijd zal het leren. t Was weer een mooi avontuur :)

De rest van de tijd bestaat uit hollen. Boel aan kant maken, koffertjes kopen, naar zwangere dochter in Ermelo om mee te helpen met klussen. Wasjes draaien, migraine krijgen en oh morgen weer werken buiten de deur. t Komt allemaal goed :)

liefs grandma.


6 opmerkingen: