zondag 19 juni 2016

Aardappelen deel 2 , vaderdag aardappel .

Vaderdag is een beetje stilletjes vandaag. Geen kinders op visite. Het onregelmatig werken , lees nacht en avonddiensten, gooien roet in het eten. Helaas t is niet anders. We aten, zonder roet, aardappeltjes op z'n vaderdags :).

Ik kookte een aantal aardappelen, liet ze wat afkoelen, sneed ze door de helft en schepte met een lepeltje voorzichtig iets van het zachte binnenste eruit. De aardappelbakjes smeerde ik aan de binnenkant in met wat olie, strooide er wat peper en zout over en bakte ze krokant in de oven. 

 

Van de restjes maakte ik puree , mengde die met een teentje knoflook , peper en zout. Daarna de aardappeltjes uit de oven vullen met de puree . Je kan ze dan even terugzetten in de oven voor een krokant bovenlaagje, ik deed dat niet want we hadden honger :) . Beetje bieslook erover en klaar.

 

Kun je je voorstellen hoe lekker het wordt als je bv spekjes of hamblokjes aan de puree toevoegd of ze bestrooid met geraspte kaas en dan terug in de oven. Variatie genoeg.

 

En omdat het vaderdag is maakte ik ook nog een lekker toetje. Bladerdeegbakjes met slagroom zonder suiker ( 2 drupjes stevia ) en verse aardbeien uit de tuin. 

 

Liefs grandma. 

1 opmerking: