zondag 5 juni 2016

Rabarbersiroop, fruitijs en Velt eco-dagen

Gisteren hebben we niet alle karweitjes kunnen doen die we ons voorgenomen hadden . We ruimden hier op, ik haalde de onkruidbrander uit de schuur en maakte ons pad door de tuin onkruidvrij. Daarna gingen grandpa en ik naar zoon en schoondochter en daar hebben we de voortuin netjes gemaakt . Ze hebben het zelf druk met de achtertuin en vele handen maken licht werk he. De kindjes speelden lief of sliepen. We waren om 15.00 weer thuis. Planten water geven, laken over de kas want het wordt daar echt heeeet ! Daarna maakte ik fruitijs,  lekker met dit warme weer .

bevroren rood fruit
2 bananen
klein beetje water, of melk ofzo

Blenderen , in een glas, evt slagroom erop . Miamie.


Op de Woeste Tuin en Eigen Moestuin, groeit veel rabarber dat had ik al eens verteld. Ik probeer allerlei recepten uit. Eentje vind ik heel heerlijk nl de rabarber siroop. Het recept staat op de site van Dille en Kamille, ik maakte het trouwens zonder de steranijs. De siroop is gewoonweg zalig :)


Vanmiddag ga ik met vriendin naar een ecotuin van Velt in Nieuw Amsterdam, Smakelijk Erf van Mirjam.  Ik zal foto's maken en morgen ofzo plaatsen.


Geniet van deze zonnige zondag, liefs grandma.



5 opmerkingen:

  1. Dat fruitijs ziet er lekker uit! Maar die rabarbersiroop ga ik sowieso een keer uitproberen. Altijd handig om verschillende recepten te hebben voor iets als rabarber, als je er alleen maar compote van maakt raak je er ook zo snel op uitgekeken. Ben benieuwd hoe het tuinbezoek je bevalt, ik had nog nooit van Velt gehoord, maar als ik zo ff snel google, klinkt het wel interessant.

    Gr. Huub

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor je ijs!
    ik heb inmiddels rabarber-aardbei-saus gemaakt voor door de yoghurt (heerlijk!) en maak binnenkort nog een flinke portie extra. De rabarber groeit hier ook enorm!
    Nog even wachten tot de aardbeien op de plukboerderij in prijs dalen en dan komt er weer een flinke voorraad aardbeijam!
    Heerlijk al dat lekkers op de plank :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat fruitijs ziet er heerlijk uit! Het water loopt me uit de mond ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit!! Goeie tip! Bon apetit! Groetjes Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het inmiddels zelf ook gemaakt en het is inderdaad erg lekker. Ik heb wel de steranijs gebruikt, maar geloof wel dat het zonder ook prima kan. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen