maandag 20 juni 2016

Moerbeiboom

Bij ons op het werk hebben we een tuin, een zgn belevings tuin. Er is veel bestrating , gladde tegels maar ook een paar tegels met ribbels , als je daar met een rolstoel overheen rijdt voelt dat natuurlijk heel anders. Er is een waterpartijtje, grote plantenbakken met verschillende soorten planten vooral veel geurige kruiden en bijenplanten. In een van de bakken staat een boom die rond deze tijd vruchtjes draagt. Vorig jaar werkte ik de maanden mei , juni en juli niet en dus is me dat nooit opgevallen, wel vertelden collegaatjes over die boom met die bessen , vies op de tegels. Gisteren zag ik inderdaad braamachtige vruchtjes op de grond liggen, ik proefde eentje , wat !warempel dat is lekker!! Even opgezocht op den internet, echt waar, hebben we gewoon een pracht van een moerbeiboom daar in de tuin. Collega en ik hebben er heerlijk van gesnoept en de cliënten ?? nou wat de boer niet kent...tja. Misschien kunnen we er een jam van koken (daar zijn ze dol op )  of wat dacht je van een moerbei/ rabarbertaart of een spinazie/moerbei/ geitenkaas salade, op pinterest staan allemaal lekkere recepten. Zij schrijven er ook over, leuke blog trouwens.

ik wil ook zo een boom in mijn eigenste tuintje...droom droom  zucht...

                                              Afbeeldingsresultaat voor moerbei boom

liefs grandma.


5 opmerkingen:

  1. Wij hebben hier ook een moerbei en ik vergeet hij elk jaar steeds bijna......
    Het zijn ook prachtige parasollen, bij ons zitten de ganzen er graag onder op een warme dag
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke onverwachte verrassingen zijn het leukst. Ik doe wel eens gedroogde moerbeien door mijn havermoutpap. Ze zijn vrij zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom moet het een droom blijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een moerbei heb je hier vaker maar dan in het wild. En geeft inderdaad veel rommel en als je ervan houdt lekkere vruchten.Wij hadden er ook één staan maar die in gekapt en kachelhout geworden gaf veel te veel rommel en overlast. We hebben nu op dat terras draden gespannen voor de druiven .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om dat zo te "ontdekken". Klinkt lekker, moerbeienjam...

    BeantwoordenVerwijderen