dinsdag 10 november 2020

Herfst karweitjes, bezoekjes en coronaklachten ??


Vorige week donderdag was ik de hele dag bij dochter in Zutphen, beetje met de kindjes spelen, boodschapjes halen, lekker eten, gewoon even op bezoek het was alweer een hele poos geleden. Vrijdag begonnen we met de herfst karweitjes, er moest heel wat opgeruimd worden, het zitje onder het afdak, stoelkussen naar de zolder,  bijenkast-onderdelen uitzoeken, viezigheid weggooien. We haalden een bijenvolk op uit Anna's tuin, ik vond het volkje aan de kleine kant en wilde het hier thuis goed bekijken, en eventueel nog verenigen met een ander volk, toen ik het deksel van de kast haalde bleek dat er toch nog heel wat bijen inzaten, ik stond in een grote zwerm, machtig mooi zoiets. De laatste tijd vliegen de bijen trouwens nog af aan en blijkbaar vinden ze ook nog genoeg stuifmeel, heel apart.

Zaterdag snoeide grandpa de bol-esdoorn op ons pleintje bij de achterdeur, flink terug, de boom was heerlijk om onder te zitten afgelopen zomer maar groeide bijkans het dak van de garage op, hop snoeien die hap.




heel kaal



alles werd direct verwerkt, zagen en hakselen


Het gras werd gemaaid, blad geharkt, je weet hoe dat gaat :)


Wat betreft corona, nee we hebben het niet hoor. Dochter uit Ermelo deelde onderstaande foto, ik vond het zo leuk dat ik het even wilde delen.




dit formuliertje moest onze dochter eerst invullen anders mocht ze niet naar de show die de kinderen bedacht hadden :) :)

Kinderen nemen het maar gewoon mee in hun spel, knap vind ik dat. 

liefs grandma.




.







2 opmerkingen:

  1. Gelukkig is zo'n spel-formulier niet beladen voor de kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee zo langzamerhand hoort dit bij hun leventje. Corona maatregelen op de scholen, op hun sportclubjes en natuurlijk met de verjaardagen, dat laatste is wel een beetje zuur voor ze

      Verwijderen