donderdag 14 juli 2022

De voortuin en het bosje

In het najaar van vorig jaar werd de voortuin opnieuw beplant. We hadden veel buxusmot, zoveel dat we besloten alle heggetjes eruit te halen en er mooie bloemen voor de bijtjes en de vlinders voor in de plek te zetten.

Ik wilde ook graag iets meer ruimte   onder de ramen voor t ramen wassen. Hoe pak je zoiets aan...? Gelukkig wilde de man van een lieve collega graag helpen, hij maakte een ontwerp, koos de planten en grandpa maakte de paadjes naar de ramen breder . Het is pas het eerste jaar dat alles bloeit maar het is nu al mooi.






ook de achtertuin doet het goed dit jaar...klein stukje van de achtertuin




Grandpa had van het bosje een heus project gemaakt, er moeten nog veel bosplanten in maar de grote lijnen zijn uitgezet. t Ziet er echt leuk uit vind ik. 








het bosje is maar iets van 300 vierkante meter maar je kan er toch een wandelingetje in maken :) 


Gisteren heb ik de hele pipowagen schoongemaakt, grandpa maakt nog nieuwe luikjes want de oude waren in een storm gans en al kapot gegaan. 

Vandaag was de moestuin aan de beurt, de peulen moesten er nodig uit. De dikke groene peulen dopte ik en deed de erwtjes in een pan, een deel eten we vanavond en de rest gaat in de vriezer. De reeds gedroogde peulen breng ik naar de zolder om verder te drogen en later te doppen als potertjes voor volgend jaar.


Binnenkort moestuin update.


liefs grandma




2 opmerkingen: