maandag 18 juli 2022

To good to go, Lidl

Ik hou van de to good to go boxen, vooral die van de bakker en Ekoplaza en nu dus ook van de Lidl. De Lidl heeft groente en fruit pakketten en ze kostten maar € 2,99. Afgelopen weekend was het me eindelijk gelukt om er eentje te bemachten want die pakketten van Lidl zijn erg gewild. Ik was  verbaasd wat er allemaal in zat, kijk eens even..

 


3 kroppen ijsberg sla
1 stronk broccoli
1 spitskool
1 mooie bloemkool
7 bananen
5 peren
3 passievruchten
2 x citroengras
aardappelen
1 preistengel

voor maar €2,99!!!

We eten natuurlijk al flink uit de moestuin maar dit was een zeer welkome aanvulling voor de komende dagen. Eén krop ijsberg sla gaf ik weg want drie is wel veel :)

Gisteren verwerkte ik de prei in een bonenschotel daar aten we ijsbergsla bij. De broccoli moest echt op, ik blanceerde deze en verdeelde de broccoliroosjes in twee portie, hoppa in de vriezer. Vandaag aten we de helft van de bloemkool, grandpa wilde graag pittige bloemkool uit de oven, ik maakte er opnieuw een ijbergsalade bij, een gebakken eitje maakte de maaltijd af.





Morgen maak ik een curry van de andere helft van de bloemkool, daar kan ook wat citroengras door, lekker met rijst en sperzieboontjes uit de tuin.

Het fruit komt zo wel op, net als de aardappelen en de spitkool.

Vandaag kwam er nog een vracht brandhout, we konden ons er niet toe zetten om het te verslepen naar het houthok, warm hè. Dit moeten we een dezer dagen maar doen, het wordt een drukke week pompompom.

Morgen komt kleine Mingus logeren, woensdag gaat hij weer naar huis en dan komt dochter uit Zutphen met de kinderen. Zaterdag hebben we logees in het pipowagentje, zondag een marktje en maandag komt dochter uit Ermelo  met het hele gezin camperen in onze tuin. Superdruk, superleuk ende gezellig!! We hebben er zin in!

liefs grandma.




5 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar het pittige bloemkool recept. Ik hou niet zo van kolen maar eet ze wel als er een goede smaak aanzit.
    Ik haal ook graag Lidl boxen in mijn dorp gaat het niet zo snel dat ik om 19.14 klaar hoef te zitten. Dan eten we net en bij de koffie om half 8 kan ik er meestal nog wel een reserveren. Een tot 2x per week doe ik het. Morgen ga ik voor het eerst op een markt in volgende dorp wat halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een fijn pakket. Tot nu toe heb ik altijd misgegrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is echt een koopje! En geweldig dat je op die manier zoveel kunt bezuinigen en toch gezond eten.

    BeantwoordenVerwijderen