dinsdag 18 juli 2023

Tiny House dromen.

Degenen die me al langer volgen weten dat een Tiny House een lang gekoesterde droom van me is. Ik wil dat zo graag...ooit :) Geen groot onderhoud aan je huis, weinig spullen, graag een Tiny House on Wheels zodat het huisje ook nog eens mobiel is ( lees vrijheid ) aaah ja dát ! Af en toe is ons grote huis een dierbaar blok aan mijn been, niet in de zomer, niet in het voorjaar maar als het langere tijd wat somber weer is of als het echt koud wordt. Begrijp me goed, ik hou van ons huis, deze plek, deze tuin waar ik elke plant ken, waar we elke boom hebben geplant ( behalve de bomen in het bosje) . We voelen ons elk voorjaar weer dankbaar dat we hier nog kunnen wonen. Ik hou van de vele kamers vooral als de kinderen en kleinkinderen komen ( kies maar een kamer waar je wilt slapen, zoiets) maar af en toe kijken we naar een online of er ergens een lapje grond te koop is waar we een kleine huisje op kunnen bouwen. Ik wil het liefst een Tiny Tiny House, grandpa wil zeker een grote schuur. Zoete dromen. In onze tuin staat het pipowagentjes, dat is mijn huisje, waar ik mijn al mijn Tiny House fantasie op los kan laten. 

Ik heb een vriendinnetje ( ja, ik zeg een vriendinnetje want ik zou haar moeder kunnen zijn hihi ) en zij is ook idolaat van kleine huisjes. We mijmeren wat af! Afgelopen week kwam ze lunchen en dat deden we op het verandaatje van de pipowagen. Thee, soepje, broodjes en smeerseltjes, lekkers uit de tuin. Zo kneuterig! 


stokbroodje zat in het oventje en de soep stond op een petroleumstelletje in het wagentje.



zo kun je toch wónen !!


Liefs grandma.

3 opmerkingen:

  1. Grappig.. juist als het nat, koud, guur en donker is ben ik zo dankbaar voor hoe groot het huis is. Zomers zijn er 4 kamers waar we niet komen behalve om even iets te pakken of droppen. Zomers eten, koken, leven, spelen we buiten. En een tiny house? Niet in Nederland, dan zit je 8 maanden per jaar te wachten op prettig weer. Eigenlijk wil ik 2 woningen. 1 met alleen het hoognodige voor de 4 maanden buitenleven, en 1 met heel veel binnenruimte voor de rest van het jaar waara ik een hekel aan heb.. of een 2e buitenleefhuis ergens waar het in de winter ook gewoon 20 tot 25 graden is en zonnig.

    Vooralsnog denk ik dat ik pas een tiny house ga hebben als ik naar een tehuis ga, ooit over 50 jaar als ik 87 ben(als ik er dan al in mag en ze zijn er nog).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je verlangen best. Je hebt niet altijd zoveel nodig eigenlijk als mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ons huis is in vergelijking met het gemiddelde niet groot. Prima zo. Omdat we hier ochtend-en avondmens zijn,zou leven in één kleine ruimte niet lukken

    BeantwoordenVerwijderen