maandag 24 juli 2023

Verspil-mij-niet-tas van Lidl

Al geruime tijd maak ik gebruik van de To Good To Go app. Vooral de boxen van Lidl vind ik erg goed en velen met mij want het kost heel wat geduld om er eentje te bemachtigen. Een poosje terug zag ik dat de Lidl niet meer mee deed. Na wat gegoogle vernam ik dat Lidl zelf iets ging opzetten om voedselverspilling tegen te gaan. Iemand reageerde op het berichtje dat je nu niets kon reserveren en dat de meeste tassen in de ochtend al zijn uitverkocht, hoe jammer dat was.

Gistermiddag gingen we een snelle boodschap doen bij Lidl, tot mijn grote verbazing stonden er nog 3 tassen, ook lagen er nog een aantal halve broden à 25 cent per stuk. Dat was boffen. Ik nam 1 tas en 2 halve broden. Er zaten bananen, appels, wilde perziken, wortels, kiwi's, lenteuitjes en aardbeien in. Mooie buit.



De overrijpe bananen en een deel van de aardbeien deed ik in bakjes in de vriezer om daar later ijs van te maken. Drie grote wortels verdwenen in een lekkere cake.




De rest van het fruit en de groente eten we een dezer dagen op.

Brood ging ook in de vriezer.


Hoe blij kan een menske weer zijn.


Liefs grandma.


7 opmerkingen:

  1. Ik vin het heel jammer dat de Lidl niet meer TGTG doet, had elke week wel een fijne box. Voor de tassen moet je vroeg zijn en dat is niet meer mijn ding. Vandaag was ik er rond 2 uur en lag het hele schap vol met zakken sperziebonen voor 0.25 cent! Heb er 4 meegenomen en moest wel in 2 etappes afrekenen, ach het is niet anders. Morgen dus boontjes afhalen.
    Verder heb ik alleen de Spar in dorp en die hebben niet vaak iets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is echt jammer. Zou fijn zijn als ze het schap rond de middag nog eens bijvulden met een aantal tassen..je had dan wel weer een gelukje met je boontjes :)

      Verwijderen
  2. Ik heb er nog nooit van gehoord zelfs. Wat leuk voor je en ook hoe je erover schrijft. Mijn boodschappen worden altijd thuis gebracht en speciale dingen ga ik halen in een speciale winkel. Goed idee om in te vriezen voor ijs. Weer wat geleerd. Fijne dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jammer voor werkenden met smalle beurs. Die kunnen niet op alle momenten naar de winkel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt dan moet je echt geluk hebben. Ik zal de volgend keer eens vragen of ze misschien in de middag nog bijvullen dat dat misschien een idee is voor de overdagwerkers.

      Verwijderen
  4. Wat fijn zeg! En supergoed ook van de Lidl. Op die manier kun je echt flink geld besparen én je bent duurzaam bezig.

    BeantwoordenVerwijderen