maandag 30 september 2024

Schotland, dag 1,2 en 3, Edinburgh

We hebben snel internet! Kijk aan, dan kan ik wat delen met jullie.

Vorige week dinsdag vertrokken we vanuit Ijmuiden. We waren natuurlijk ruim voor de tijd bij de boot, net zo zenuwachtig :)

De bootreis ging voorspoedig.





We kwamen de volgende dag om 9.45 aan in Newcastle. We gingen gelijk door naar Edingburgh. Dat links rijden was echt een dingetje voor me. Dochter Floor is linkshandig en voor haar klopt het links rijden helemaal. Onderweg naar Edingburgh kwamen we in een file. Google maps vond een alternatief weggetje, smal en met muurtjes én tegenliggers want ja dat weggetje was niet de oplossing dus iedereen die volgens googlemaps reed moest dezelfde weg weer terug , nooooh.

Het kwam goed natuurlijk en we arriveerden mooi op tijd op ons logeeradres. Vanaf dat adres was het 800 meter lopen van old town. Floor wilde graag naar Victoriastreet.

Wandelschoenen aan en gaan.









We bezochten ook het Harry Potter museum en struunden door gezellige straatjes.

Voor die avond hadden we gereserveerd bij een soort van cafeetje in een kelder waar je een toverdrankje kon brouwen, dat leek ons wel wat. Het was zo leuk, volgens de jonge vrouwen die er werkten had het ook echt resultaat. En inderdaad toen we weer naar t logeeradres liepen waren we helemaal warm, fuzzy en vrolijk. Of zou dat van de alcohol gekomen zijn, we sliepen in elk geval als rozen die nacht.











De volgende dag regende het. Niet getreurd, we hadden regenkleding mee en hadden bedacht dat we die dag een tour met de hop-on-hop-off-bus zouden doen, op die manier konden we alle bezienswaardigheden zien en bekijken als we dat wilden. We bezochten oa het kasteel en Dean Village, die laatste is echt een verrassing in de stad.
















uitzicht vanuit onze kamer

We aten die avond bij een gezellig restaurant.




Van een van de lezers van de blog krreg ik de tip om  Mary Kings Close te bezoeken, dat deden we later die avond. Helaas mochten we geen foto's maken. Hier kun je even spieken wat het precies was. Geweldige ervaring en anoniem nogmasls bedankt voor de tip.

Die avond pakten we onze koffers weer in want de volgende lieten we de stad achter ons en gingen we de natuur in.

Liefs grandma.

Ps als ik weer thuis ben zal ik de blog even goed nalezen en wellicht nog wat foto's bijvoegen, ik zit hier heerlijk te klungelen op mijn mobieltje 😄























2 opmerkingen:

  1. Leuk om de foto's te zien, ik ben net een boek aan het lezen dat gedeeltelijk in Edinburgh speelt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Grandma, wat een leuk verslag!
    Ik had de tip gedaan van Mary's King Close, wat leuk dat jullie zijn gegaan! Wat een belevenis he, zoveel geschiedenis! En wat hebben de inwoners veel meegemaakt! De armoede, de pest. De straat als riool, je zult er toch gewoond hebben!
    En dat het zo goed bewaard is gebleven is prachtig!
    Heb je ook een foto met het spook? :-)
    Mijn jongste heet Dean dus ik was ook in Dean village, ook zo mooi!
    Heel herkenbaar allemaal, veel plezier nog!
    Groeten Marij

    BeantwoordenVerwijderen