vrijdag 31 oktober 2014

Moestuindagen

Vanmorgen vroeg opgestaan, samen met grandpa ontbeten en daarna aan de slag. Eerst wat appels in t droogmachientje gedaan dan kon die draaien. Was uitzoeken, wasmachine aan,  opruimen in huis. Ha, daarna lekker naar buiten. Ik heb de nieuwe groentebedden uitgezet, de grootste graspollen eruit gehaald, op een hoop gegooid in het bosje, op die manier krijg ik wat hoogte verschil tussen de bomen, vind ik leuk. Ik stond nog even in dubio, zal ik ronde vormen aanleggen of er een functionele tuin van maken? Ik heb gekozen voor het laatste, de tuin is nu erg groot ( heb me er een beetje op verkeken) er zijn 7 bedden bijgekomen...werk zat volgend jaar. Het oude gedeelte had ook wat zorg nodig, het bonen bed moest leeg, paadjes bladvrij, stro op de lege bedden, veel Oost-Indische kers uitgetrokken en ach wat groeit er nog veel. Ik zag het ook al bij Moeskers Moestuin, de courgettes , aardbeien, snijbiet, spinazie, enz enz, t is nog een grote heerlijkheid. Morgen verder met het aardbeienbed en een enorme hoeveelheid bladharken. Morgen moeten we ook mest halen aan de overkant en ik moet nog even naar de bio-tuin, zo fijn om buiten bezig te zijn met dit zachte weer.

kiek es eem wat er nog allemoal gruit op toene :)


aardbeien, ongelooflijk 



de enige spruitjes plant :)



boerenkool met waterdruppeltjes als diamantjes



geel framboosje, super zoet


courgette



snijbiet



meiraapjes in oktober



paarse boerenkool ook al zo mooi glinsterend.


rode bietjes, worden een  beetje oud..
puur genieten , dat is het.

liefs grandma


5 opmerkingen:

  1. Zo, super zeg, dat is nog heel wat dat er groeit in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad genieten en het weer werkt natuurlijk ook mee zo zacht nog voor de tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 7 bedden extra, das best veel, daar kan je leuke dingen mee doen volgend seizoen, ik krijg er 3 bij, heb dalijk 10 bedden totaal :) dat wordt ook flink aanpoten....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oe er groeit nog lekker veel! Bij mij is de snijbiet doorgeschoten, weet jij of je dit gewoon nog kunt eten of tot de grond moet afsnijden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allebei :) afsnijden en die bladeren en stengels lekker opeten. Wel handig om eerst de stengels klein te snijden en die te koken /bakken voordat je de blaadjes erbij doet. De dikke nerven hebben nu iets meer tijd nodig om te garen.

      Verwijderen