woensdag 15 oktober 2014

Grunn

Ach wat is Groningen toch een gezellige stad. Gisteren na werktijd ( 11.00) ging ik met de bus naar Grunn. Dochter haalde me van het station. We hadden een heerlijke middag. Le Souk stond op het programma omdat ze daar zoveel in bulk verkopen. Ik had een aantal bakjes meegenomen voor noten en linzen. Jammer dat ze daar zelf allemaal plastic bakje en zakjes hebben om de boel in mee te nemen, maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna naar een schattig kado-winkeltje vol met servies ,geurige kaarsen en zepen. Natuurlijk hebben we ons uitgeleefd op de markt, bij de kruidenkraam van alles gekocht, nootmuskaat bolletjes, foelie, wildkruiden, enz. We aten kibbeling (  in een plastic bakkie sorry ) en togen naar Sostrene Grene voor losse thee, een flessenrager, dropjes, houten afwasborstel en oh ik kocht een pakje kleurpotloden en een kleurblokje met mandala tekeningen, als kind hield ik al van (in) kleuren en nu nog steeds !! Zo rustig gevend, beetje kleuren, muziekje op en dromen maar :)

zoiets :)

Dochter kocht een prachtig vest bij de DIDI ( onze favoriete winkel) en tot slot gingen we naar de halal slager voor lamsvlees en lamsgehakt. Zeer voldaan keerden we terug naar haar huisje. Grandpa arriveerde een uurtje later. Schoonzoon maakte een pittige soep en zalige wraps gevuld met lamsvlees en groente. Dochter maakte een grote kom tzatiki ,  wat een heerlijkheid. Na het eten liepen we terug naar de parkeerplaats. We vereerden grandpa's zus in Meeden met een bezoekje en na een lange dag waren we om 22.30 weer thuis.

Vandaag kreeg ik over de post de bee-wraps, handig en ze ruiken zo lekker.

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad en kleuren heerlijk ontspannen werkt dat .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie mandala, wat lijkt me dat heerlijk om te kunnen doen! En wat fijn dat u zo'n fijne dag hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen