donderdag 9 oktober 2014

Nieuwe uitdaging.

Gisteren vermelde ik de actie van Rova, deze begint 1 januari 2015. Dat duurt me eigenlijk te lang. Gisteren hebben grandpa en ik er eens over gesproken en we besloten om alvast een begin te maken om de zaken serieus aan te pakken. Plastic tasjes bij de groenteboer en op de markt waren al taboe, dit keer gaan we een stap verder. Morgen is het markt dag en voor het eerst neem ik glazen flessen mee voor karnemelk en mijn eigen bakjes voor kaas. Boter zit in een vetvrij papiertje dat scheelt, het is mij  nu voornamelijk te doen om het plastic te vermijden. Voor brood neem ik mijn altijd al eigen tasjes mee. As dinsdag ga ik naar Groningen om jongste dochter en schoonzoon te bezoeken, ook dan neem ik mijn tasjes mee om bij Le Souk bulkvoedsel in te slaan.
Gisteren reageerde Greet op mijn blog , zij heeft maar 250 gram afval per week ! Knap. Nog meer inspiratie http://levenzonderafval.blogspot.nl/

We gaan ervoor. Ik hou jullie op de hoogte.

liefs grandma


4 opmerkingen:

  1. Leuke blog grandma! Ik ga vast een hoop van je leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Le Souk, een van mijn favoriete winkels in Groningen:) Ben heel benieuwd hoe het bevalt om nog een stap verder te gaan in het minderen van afval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier groeit het ook steeds meer en meer. Ik wil ook wat groter inkopen :) maar dan moeten we eerst de juiste glaze potten aanschaffen om het goed en vers te bewaren he! Geen bonen meer uit blik maar straks zelf koken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blog, ik heb net in m'n blog naar jullie verhaal verwezen.

    BeantwoordenVerwijderen