maandag 14 oktober 2013

geitenplannen

Deze tijd van het jaar vind ik eigenlijk fijn. t is Buiten niet al te koud. De bomen zijn prachtig en het ruikt heerlijk kruidig. Binnen is het behaaglijk warm door de houtkachel. Zo op een donkere avond begin ik al weer te denken aan volgend jaar. Wat zullen we uitbreiden .... de moestuin in  elk geval. Er komen zeker konijnen ( vleeskonijnen) en ik wil graag een geit en ook een schaapje . Per geit heb je ongeveer 50m2 grond nodig, 25 m2 als je meer gaat bijvoeren. Hier zijn de meningen nogal over verdeeld. Sommige mensen houden geiten in de stad, geweldig.



Grandpa vraagt zich af wat ik er mee wil. We drinken geen geitenmelk, wel eten we  af en toe geitenkaas dat lijkt me wel wat om zelf te maken. Het schaapje wil ik voor de wol. t Schijnt dat je schapen en geiten samen kunt weiden. Er zitten nogal wat haken en ogen aan dit soort dieren. Ik kan de buurvrouw vragen of ze de katten , kippen en konijnen wil voeren als we een weekendje weg zijn maar zal ze ook een geit willen melken ? Bovendien is de regelgeving inzake geit en schaap wel iets anders als bij de rest van ons " vee" ze moeten geregistreerd zijn enz enz. ik zal daar deze winter mijn gedachten eens over laten gaan.




Mooi eigenwijs hoofd  ! 




Prachtig stel.


liefs grandma

2 opmerkingen:

  1. Lieve geitjes! Heb ik ook nog overwogen in ons oude huis. Nou ja, in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, misschien krijg je in Noorwegen wel een stel ruige geiten op je erf :)

      Verwijderen