zaterdag 19 oktober 2013

Pipowagen in de herfst

Achter in de tuin, bij de groentetuin en de appelboom staat een verbouwde schaftkeet. Ongeveer 10 jaar geleden kreeg ik die van grandpa. Het gevaarte werd met een auto ambulance uit Harkstede gehaald. Het leek me toentertijd leuk als speelhuis voor de kinderen . Het duurde een aantal jaren voordat we er werkelijk toe kwamen het ding op te knappen. Uiteindelijk bleek alleen het dak en de vloer nog intact te zijn. Sinds vorig jaar is ie klaar. De keet doet nu geen dienst meer als speelhuis maar als logeerhuis, een mijmerplek en rustpunt. Een klein huisje op wielen met een keukentje, een 2 persoonsbedje, tafel en stoeltjes. Deze zomer logeerden onze jongelui om de beurt in de pipowagen, zoals de keet genoemd wordt. De kinders keken kritisch naar wat er nog veranderd of aangepast moet worden. Volgend jaar zou ik hem graag verhuren .

Gisteren heb ik de de wagen in de herfstsfeer gebracht en is er voor het laatst dit seizoen in geslapen, het wordt nu te koud...















Volgend jaar moet de elektriciteit aangesloten worden en er moet een huuske komen.
Zoiets :)

                                                  www plaatje

Liefs grandma



3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n plekje, het ziet er heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ben er ook blij mee. Gewoon daar even zitten, kopje koffie erbij en verder niks, gewoon omdat het even kan.

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend gezellig plekje heb je daar.
    Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar lekker tot jezelf kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen