woensdag 9 oktober 2013

Schoolbanken en technologie

Vandaag een dagje bijscholing gehad, schijnbaar moeten omaatjes ook bij gespijkerd worden . Het was bijzonder leerzaam. Een onderdeel ging over de toegepaste en toepasbare technologie in de zorg en met name hoe je mensen in de gaten kunt houden met camera's , sensoren, alarmgebeuren en er werd uitgelegd dat de techniek de mens dient en niet andersom. Hoewel sommige uitvindingen heel knap waren/zijn en ik me voor kan stellen dat het een veilig gevoel geeft als dementerende moeder niet zomaar weg kan lopen, word ik er een beetje verdrietig van. Menselijke controle spreekt me meer aan, wat is er rustgevender dan te weten dat er op een paar meter afstand iemand is die af en toe even bij je komt kijken en je even over je haar strijkt als je stevig in de war bent of erg verdrietig.. En wat zou er gebeuren als de stroom uitvalt en het wakend oog aan de muur het niet meer doet.....

k Was een beetje ontdaan toen ik thuiskwam. Op de oprit  kwam ons kipje ( die stiekum een haantje is ) samen met de 3 katten me tegemoet , kijk dat doet een mens weer goed. Zij houden hier de boel wel in de gaten.



liefs grandma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten