woensdag 16 november 2022

€ 1,50 dag!

Vandaag hadden we weer eens een € 1,50 dag. Vandaag moesten we rond komen van € 1,50 per persoon, voor ons samen dus € 3, 00.  Het is weer gelukt, wat zeg ik we hielden zelfs geld over! 


Ik haalde de boodschappen voor deze dag bij Boni. In de voor-niks-en-nop-pot zaten nog wat jammetjes, wat honing, koffiemelkcupjes en een roombotertje. In de kelder lagen nog tamme kastanjes om te gebruiken.




1 eitje was al op toen ik de foto maakte :)

onderstaand het bonnetje, zoals je ziet heb ik de griekse youghurt doorgestreept deze viel toch buiten het budget en we konden prima zonder. Die yoghurt eten we morgen wel op :)





Elstrar appels kostten bij Boni € 1,99 voor twee kilo , dat zijn 10 appels. Ik heb gewoon de prijs van 2 appels genomen want ja, er staan twee kisten vol in de kelder, beetje  gek om ze dan te kopen. Voor de eitjes rekende ik 20 cent per stuk dat is de prijs die we bij de groenteboer betalen . Ik had 2 eitjes.


Totaal:  € 1,93 Boni plus 40 cent voor 2 appels en 40 cent voor twee eitjes , wordt dan € 2, 73  nog 27 cent over!


Als ontbijt namen we elk twee geroosterde boterhammen, één met jam en één met honing, we aten er elk een halve appel bij.


Voor de lunch maakte ik een soepje van het blikje met tomatenblokjes en een bouillonblokje. Ik bakte één eitje (je weet het, een eitje , beetje koffiemelk, beetje water, even loskloppen en je hebt genoeg ei voor twee personen ). We aten elk twee boterhammen met ei.





Het avondeten bestond uit tammekastanjepuree,  rode kool en witlofsalade met appel en elk een half eitje.




Die puree maakte ik smeuig door wat koffiemelk en het kuipje roomboter toe te voegen. Tamme kastanje puree heeft een nogal vreugdeloos kleurtje maar smaakt heerlijk! 


Het was niet eens moeilijk iets te vinden. Zo had ik bijvoorbeeld een pak havermout kunnen kopen ipv brood, voor pap als ontbijt en havermoutpannenkoekjes voor tussen de middag. Bij Lidl waren voorgekookte aardappeltjes in de aanbieding en met een pakje diepvriesspinazie was deze dag ook gelukt.
 

liefs grandma 


1 opmerking: