dinsdag 29 november 2022

gewoon, simpel dagje vandaag

Vandaag hadden we zo een dag dat er niets in de planning stond, gewoon lekker simpel thuis. We hadden vandaag ook een tradionele rolverdelimg hahaha, grandpa was buiten aan het werk en ik haalde de stofzuiger en de dweil door het huis, ik draaide een wasje en maakte de badkamer schoon.

Voor de lunch hadden we nog een restje wittebonenintomatensaus-soep van gisteren dat leukte ik een beetje op met fijngesneden palmkool uit de moestuin, we aten er een bruine bol met avocado en ei bij.




De avocado kwam uit het TGTG pakket van afgelopen zondag. Alle groente en fruit uit zo'n pakket moet echt binnen een paar dagen op. De bleekdelderij ging door de soep. De avocado's  door de sla en op een broodje zoals hierboven. Vanavond eten we de chinese kool met aardappelen en een vega filet. Het fruit is, op de peren en kiwi's na, al op. 

Morgen hebben we een restjesdag, helaas heb ik geen restjes :) dus maak ik iets lekkers van de witlof die nog in de koelkast ligt.


Grandpa heeft een nieuw project onder handen. We hadden immers nog eikenhout liggen van het timmerfabriekje, dat hout moest nog gezaagd en opgeslagen worden. Bij een boer aan de overkant kocht grandpa een viertal metalen kratten ( ooit voor aardappelopslag) . Hij haalde er de voorzijde vanaf  en maakte een metalenframe aan de bovenkant waar metalen dakplaten op kwamen. Grandpa had laatst een las apparaat gekocht. Het frame lassen was zijn eerste las-project, het ziet er niet echt gladjes uit maar het zit zeer stevig vast :) 

Vervolgens werd het hout gezaagd en netjes gestapeld. Nu is hij bezig om de grond voor de opslag te egalizeren om er de klinkertjes te leggen die hij gratis had gekregen van zijn zus. 

Lekker bezig die man.


liefs grandma





1 opmerking:

  1. Wat een prachtige rode soep! Mijn tomatensoep is meestal meer richting oranje kleur.

    BeantwoordenVerwijderen