zondag 27 november 2022

zussen weekend, to good to go en weekmenu

Afgelopen dagen hadden liefste zus en ik een happy sister weekend, nou ja, we hadden 2 dagen en 1 nachtje :)

Via een hotel-voordeel- bon had mijn zus een nacht in het Fletcherhotel Hellendoorn geboekt. De kamer was klein maar het personeel was erg aardig , t ontbijt en de saunacabine waren prima. De eerste dag gingen we winkelen in Nijverdal, we aten een groot stuk vlaai bij Multivlaai, kochten allebei een zelfde jurkje gewoon omdat we het jurkje allebei zo leuk vonden. s Avonds dineerden we bij Noabers in Hellendoorn, dat was ook zo leuk! We bleven daar eigenlijk de hele avond, goed eten en lekkere wijn. Het laatste uur zaten we buiten bij een vuurtje, dekentje over en gemberthee drinkend om ook van binnen warm te blijven, ach we hebben elkaar altijd heel wat te vertellen.




Gisteravond deed ik weer een poging om een TGTG box te bemachten bij de Lidl, gelukt!


veel groenten en fruit voor maar €2,99


4 avocado's
1 bleekselderij
1 paksoy
3 struikjes witlof
een bakje druiven
1 kilo peren
6 gele kiwi's 
1 krop sla
1 mango
1 chinese kool

naar aanleiding van dit pakket haalde ik de rest van de boodschappen, ook maar bij de Lidl.


puntpaprika
kokosyoghurt
rode linzen
bio cottage cheese
diepvries aardbeien
blauwe bessen
bananen
pepernoten
haver creme fraiche

€ 18,15

Grandpa ging nog even naar Boni daar waren alle alproprodukten in de aanbieding,  hij heeft € 8,50 uitgegeven.

Vandaag gaven we dus 29,64 uit. Afgelopen week kochten we tussendoor ook een en ander. Ik heb daar geen bonnetjes van, grandpa vergeet ze vaak. In elk geval voor de rest van november hebben we nog 50 euro en wat kleingeld te besteden. In de organizer zit ook nog 55 euro extra voor dierenvoer en persoonlijke verzorging.

Dan het weekmenu

vrijdag waren zus en ik uit eten, grandpa nam pompoensoep

zaterdag, pasta met een ui/tomaat/ knoflook roomsausje

zondag, aardappelen met sla, avocado en een eende-eitje

maandag, roerbakgroente van ui, paprika, paksoy , rijst en kipstukjes

dinsdag, iets met chinese kool

woensdag, restjes dag

donderdag, linzensoep


Terwijl grandpa naar de Boni ging, was ik even bij schoondochter en de kleinkinderen om eende-eitjes te halen. Ik ging nog even met kleindochter bij de geiten kijken, die kwamen niet eens naar buiten....


pssst alles nat, niks an..




kleindochter is niet bang voor een beetje regen, trampo-springen kan altijd, in weer en wind :)





liefs grandma.






4 opmerkingen: