vrijdag 10 november 2023

camper verkocht, sparen en weekmenu

Gisteren verkochten we onze ouwe trouwe camper. Nou ja, echt trouw was ie nou ook weer niet, hij heeft ons regelmatig laten staan,  op eeen drukke achtbaansweg bijvoorbeeld, op een parkeerplaats ( dat was iets minder schokkend ) of hij startte in de garage al niet :), eerlijk gezegd werd hij ons ook gewoon te duur. Van april t/m oktober betaalden we elke maand ongeveer 80 euro wegenbelasting, elk jaar voor de keuring en ja regelmatig moest er wat vervangen worden. Het ging ons wel aan het hart hoor. Ik had haast een emotionele binding met het gevaarte. We kochten de camper in mijn sabbatical jaar, ik had toen burn out klachten en met het oppimpen van de camper, pimpte ik mezelf ook op, een gelijktijdig proces zeg maar. Alle narigheid strippen en dan weer fris en helder de boel opbouwen, dus ja...het was gisteren wel even een moment...

Afjn, in de garage staat het Kipje te wachten op hele nieuwe en andere avonturen, ook leuk om naar uit te kijken.

Het  geld dat we voor de camper kregen deed ik in het boodschappenpotje, daar zit nu genoeg geld in om voor een laaaange tijd boodschappen te halen.

Ik spaar in "digitale potjes " 

Het houtpotje.  

Vorig jaar kregen we 750 euro terug van de energiemaatschappij ( we hebben een vast contract tot 2025 ) daar hebben we dit jaar een deel van gebruikt om haardhout te kopen.

Het eigen bijdrage ziekenfonds potje 

Hier storten we aan het eind van het jaar elk 400 euro in. Ik gebruik daar een deel van mijn eindejaarsuitkering voor. Dit potje is ook fijn want je hebt het benodigde geld gewoon achter de hand er hoeft dus niets van de lopende rekening betaald te worden.

Het vakantie potje.

spreekt voor zich zou je denken maar dit geld is voor een solo vakantie, jawel zonder grandpa. Gewoon in mn uppie op stap. Hoe zal dat zijn ?


De nooit-meer-werken-buiten-de-deur pot

Dit is mijn grootste spaarpot. Elke maand maak ik 200 euro over naar deze pot. Bovendien gaat hier mijn vakantiegeld en het grootste deel van mijn eindejaarsuitkering naar toe. Ik zou nu op mn 65e kunnen stoppen met werken. Ik spaar rustig door want als ik 65 ben ( mag worden )  wil ik vast ook nog leuke dingen doen 😉


Deze week liep ik even bij Ekoplaza naar binnen en daar hadden ze leuke acties en aanbiedingen.

Kijk eens wat ik had voor €10,20



2 bekers vruchten soja yoghurt

1 blikje spirulina

1 potje linzen paté

2 afbak spelt broden

6 afbak broodjes

1 rol beschuit

 

Ik probeer nog steeds voordelig boodschappen te halen, dat lukt aardig. Echt fijn.

Ons weekmenu ziet er volgt uit,


Vandaag aten we linzensoep ( uit de vriezer ) met een tosti.


Morgen, stamppot zoute snijbonen ! Die uit de pot, ik laat jullie weten!

Zondag, pizza met Mingus

Maandag, eten we bij familie

Dinsdag, preischotel ( prei uit de moestuin ) 

Woensdag, pasta schotel

Donderdag, roerbakgroente met rijst en tofu

Vrijdag een maaltijd uit de vriezer, k weet nog niet wat.


Dat was hem weer, fijn weekend, liefs grandma.



5 opmerkingen:

  1. Leuk weer. Ik ben nog steeds blij dat ik eerder gestopt ben met werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wordt de wegenbelasting op campers ook niet duurder? Ik snap,dat het even moeilijk was je "beste medicijn"weg te doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja deze word verdubbeld in 2025. Wij vallen met onze neus in de boter aangezien wij juist afgelopen september een camper gekocht hebben. Zul je net zien.

      Verwijderen
  3. Best moeilijk om je camper los te laten. Het is een iets met veel herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel een momentje geweest, om de camper te verkopen. Zoiets is een afweging van plussen en minnen. Je spaarpotjes zijn handig, ook de manier waarop je ze vult. Brengt mij ook weer op ideeen.

    BeantwoordenVerwijderen