zaterdag 18 november 2023

weekmenu

Grandpa bedacht dat hij een paar extra broden wilde halen voor in de vriezer en ik bedacht dat die vriezer propvol zat 😊. Gaat niet lukken grandpa!

Het kleine vriezertje is de schuur is al leeg, alle diepvriesproducten zitten in de vrieskast in de kelder. We zullen deze week zelf brood bakken. Ik maak dan iets kleinere broden die we binnen twee dagen kunnen opeten, komt het meel ook eens op, zeg maar. 


Weekmenu

Ik zit weer in het vierdaagsenachtsewerkblokje, dan maak ik heerlijk gebruik makkelijke maaltijden/ingredienten uit de vriezer.


Gisteren aten we stamppot boerenkool (van de moestuin) met worst (valess), rabarbermoes.

Vandaag kookt granda, dat wordt iets met gebakken aardappelen, ui en bonen.

Zondag, soep (uit de vriezer) en stokbrood ( uit het ekoplaza TGTG pakket)

Maandag, maaltijd uit de vriezer.

Dinsdag, stamppot snijbonen ( uit de vriezer )

Woensdag , rijst met roerbakgroente , wokstukjes (alles uit de vriezer )

Donderdag, rodekoolschotel en appelmoes. 



insta-plaatje



liefs grandma.


5 opmerkingen:

  1. Mag ik vragen wat jullie gewone weekbudget is?
    Ik zie 1,50 pp per dag maar ook 7,50 per dag voor 2.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo tuinkabouter, normaal gesproken geven we zo'n 70 euro per week uit voor boodschappen. Als een challence doe ik af en toe een € 1,50 dag of zoals in afgelopen september en oktober € 50 per week.
      In Januari doen we altijd een super zuinige maand we leven dan een hele maand van €1,50 pp der dag, oftewel € 93 per maand.

      Verwijderen
    2. Oké, vandaar de verschillen. Bedankt voor de uitleg.
      Wij hebben net wat meer.80 per week en dat is echt wel genoeg.

      Verwijderen
  2. Ideaal zo'n vriezer! Ik zou de onze ook niet graag missen.

    BeantwoordenVerwijderen