donderdag 23 november 2023

De verkiezingen en peas maker

Zo de verkiezingen zijn voorbij en Geert Wilders heeft gewonnen. Na de vorige verkiezingen heb ik me geschaamd omdat de VVD opnieuw de grootste was geworden, ik had zo gehoopt op een verandering. Nu is de PVV de grootste, niet dat ik daar erg blij van word maar er zal zeker iets veranderen. Nee ik koos niet voor de PVV ( ik ging voor de SP). Toch kan ik het me wel voorstellen dat de bevolking hievoor gekozen heeft...er zijn natuurlijk heel wat vraagstukken en na de vorige kabinetten.... Ik ben niet bang voor wat er gaat komen, er zijn genoeg partijen die Geert terug kunnen fluiten, mensen die wat verbindend en verzoenend zijn, peace makers.

Wat me brengt op het tweede onderwerp van vandaag Peas Maker, klinkt hetzelfde maar is heel iets anders, nl een vleesvervangend product zonder soja en tarwe, met maar drie ingrediĆ«nten nl erwte-en tuinboneneiwit en wat zout. 

We gebruiken regelmatig vleesvervangers en daar zitten, net als in bewerkt vlees, toch de nodige additieven in waar ik zo mijn vraagtekens bij heb. Ik had een aantal zakjes peas maker gekocht ( helaas alleen online te koop ) en eergisteren gebruikte ik deze stukjes in een heerlijke hachee. Je moet geen draadjes vlees verwachten maar het komt dicht in de buurt. De dag erna was de hachee nog lekkerder! Hier vind je het recept. Ik was bang dat het een soort van soja-brokjes waren ( die vind ik niet lekker ) maar nee, dit heeft een andere structuur, in het begin waren het ietwat zachte brokjes maar hoe meer vocht, en dus smaak, ze opnamen des te steviger werden ze.







plaatje van de site


We aten deze hachee met rode kool en puree, heerlijk !


liefs grandma.



7 opmerkingen:

  1. Ik eet de ‘peas makers’ in allerlei stoofpotjes maar ook knapperig gebakken door salades of bij een rijstgerecht!
    Kant en klare vleesvervangers koop ik sowieso nooit en heb niet altijd zin om falafel balletjes of burgers te maken.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk,om iets over dat "vlees"te lezen. Ik zag regelmatig reclame

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eet ook met enige regelmaat "peas makers. Er staan veel lekkere recepten op hun site. Zelf at ik ze als "babi pangang" en in de noodlels met broccoli. Echt lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geloof dat ik dit ook op Facebook voorbij heb zien komen en daar ziet het er altijd heerlijk uit. Goed om een echte ervaring te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ;-) In de film "Life of Brian" wordt op een gegeven moment uitgeroepen: "Give Peas a Chance!".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your blog has become a virtual mentor for me, and I'm thankful for that.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga ze nu toch ook eens kopen, alles ziet er zo lekker uit op de reclames die ik op Insta voorbij zie komen. Ik heb ook zo'n zak sojabrokken staan, die wil ook ooit nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen