zaterdag 4 november 2023

verjaardagen en sweet memories

Vorig week vierden we de 37e verjaardag van dochter uit Ermelo en vandaag de 39e verjaardag van zoonvanhetdorp. Aan de leeftijd van de kinderen weet je hoe oud jezelf al bent! 


Afgelopen week vierden we vakantie, niet omdat we vakantie hadden maar we maakten er gewoon vakantie van. We gingen op bezoek bij schoonouders, deden bar weinig aan klusje en afgelopen woensdag gingen we naar het Drentsmuseum in Assen. Dit was een verjaardags kado van mij voor grandpa. We geven elkaar geen spullen meer maar een belevenis voor elkaars verjaardag, dat bevalt zo goed. In het museum hadden ze tentoostelling over Vincent van Gogh. Het was mooi opgezet , echt een verslag van de tijd dat van Gogh hier in het noorden vertoefde. We hebben genoten. Na het museumbezoek wandelden we nog wat door Assen, lunchten ergens en togen toen weer op huis aan. Gisteravond gingen we lekker uit eten en vandaag dan de verjaardag van onze zoon. Jongste dochter en Mingus waren er ook en gingen aansluitend mee naar ons huis. We aten spagetti en na het eten gingen de lieverds weer op huis aan.

Mijn moeder is op de verjaardag van onze zoon overleden, hij werd toen 20 jaar. Dat was toen erg ja, en ook het jaar daarna was het echt verdrietig, maar na die tijd heb ik het nooit als akelig of verdrietig ervaren. Mijn moedertje was op deze manier altijd van de partij, weet je nog hoe ze binnenkwamen? Zo'n grote rood/blauw gestreepte tas vol kadootjes? Ze ging er dan eens goed voor zitten en dan kreeg de jarige job kadootjes, soms kregen de andere kindjes ook iets kleins. In die bodemloze tas ( wat kon daar veel in ) zat ook altijd iets om te snoepen en helemaal als allerlaatst kwam er dan een zakje snijbonen, uit de vriezer met een extra stuk krant er omheen en een verse worst " most dat maor snel in diepvries doun aanders smelt ie de boudel " hadden grandpa en ik ook nog wat :) Zo ging dat! niks geen verdrietigs aan, alleen mooie herinneringen...ach ja mn moedertje.


Tja voor de rest heb k niet zoveel te melden, we leven er op los, zeg maar!


voor nu, veel liefs 


groetjes grandma


5 opmerkingen:

  1. Je verhaal herken ik. Mijn vader werd begraven op mijn verjaardag. Alleen de eerste verjaardag daarna was beladen.De lieve leerlingen hadden ballonnen opgehangen en een bosje bloemen gekocht. Ze hadden geen idee,hoe ze me troostten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat super lief van je leerlingen. Zulke dingen doen je wat! Je was vast ook erg geliefd bij ze.

      Verwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met u dochter en zoon.
    In welk restaurant zijn jullie gaan eten?
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen