zondag 29 oktober 2023

laatste boodschappen van oktober en weekmenu

Gisteren haalden we voor de laatste keer boodschappen voor de maand oktober. In september en oktober hadden we weekbudget van 50 euro en dat was aardig goed te doen. We genereerden extra geld uit opgespaard oud ijzer, zowel van ons als van zoon van het dorp. We hadden ook geluk dat we begin september de lege flessen van ons feest inleverden, inclusief een aantal lege bierkratjes. Natuurlijk hebben we een mooie voorraad en een moestuin waar we fijn van kunnen eten, desalniettemin was het soms wel even hand-op-de-knip vooral als ik een mooie aanbieding zag, die ik wel wilde kopen maar waar eigenlijk geen budget meer voor was èn het dus niet kocht. Ja, een mens laat zich ook snel de kop gek maken hè, want de aanbiedingen waar ik geen gebruik van heb gemaakt, heb ik helendal niet gemist!

Elke week kocht ik vers fruit en ook twee a drie soorten groenten die ik  niet in de vriezer of op de moestuin heb.


kijk dit TGTG pakket van Ekoplaza, zo heerlijk!


Afijn, gisteren dus boodschappen gehaald, bij Lidl. Ik kocht deze keer wèl wat extra's, zo waren de paprika's 1 plus 1 gratis, van mijn favoriete vleesvervangers sloeg ik ook wat extra in. We kochten yoghurt met kortings stickers, veel fruit en wat extra groentes.

We hadden nog € 6,18 van afgelopen week, plus de 50 euries voor aankomende week maakt € 56,18. 



€62,47, iets over het budget maar ik ben zeer tevreden. 


Weekmenu


Vrijdag , uit eten met oudste dochter en gezin.

Zaterdag, pasta met romige saus en verse broccoli, paprika, champignons en mozarella.

Zondag, roerbak groenten ( stukje broccoli, paprika, ui ) met beefstukjes en woknoedels.

Maandag, spinazie taart

Dinsdag, kapucijners ( uit de vriezer ) met appel en een  kerriesausje. Witlof salade on the side..

Woensdag, aardappelen, rode bietjes en een vegagevalletje.

Donderdag, spruitjes curry met rijst

Vrijdag, uit eten met grandpa ( we hebben nog een dinerbon :) )


Er ligt nog een krop ijsbergsla die zullen we ergens deze week opeten, als lunch of gewoon bij een maaltijd, we zullen zien.


Liefs grandma.



2 opmerkingen:

  1. Mjam die pasta met romige saus klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je inspireerde me ook om in te zetten op weekbudget. Nu 35 euro per week. Omdat ik brood haal bij bakkerij het stoepje. Plus diner koken voor drie personen met wijn enz. Is het net aan. Het is een sport.
    Volgende week diner 7 personen. Dat is een uitdaging! Ik red het. Geeft een goed gevoel.
    Beide groepen krijgen knolselderij met appel en vega gehakt, soep. En appelbol met bladerdeeg dat ik nog heb.
    Moestuin, veel lekkerder en gezonder.

    BeantwoordenVerwijderen