zondag 8 oktober 2023

ontbijt nummertje 6 en een relaxte zondag

Vandaag was het zo'n dag die je eigenlijk wilt. Beetje uitslapen, kalmpjes ontbijten, met de hond wandelen. Bananenbrood bakken, dat ruikt zo lekker, op je fiets stappen en in de stad een wijntje drinken. Thuis een soepje koken, lekker eten, fijn muziekje erbij, gewoon dàt!


Ik kookte vanochtend wat havermoutpap, schilde een appel, sneed deze in stukjes, strooide er wat kaneel over, eventjes een minuutje in de magnetron ( kan ook in een pannetje natuurlijk ) hops in een kommetje, wat blauwe bessen erover en opeten :)



Na de wandeling met de hond bakte ik een bananenbrood volgens een recept van familieoverdekook daar vind je zulke lekkere recpten. 



Vanavond aten we pompoensoep met een stokbrood ( to good to go Ekoplaza)

Voor de soep fruitte ik een ui in wat olie, sneed een tomaatje in stukjes en bakte die mee, beetje kerrie madras, komijn, chilipoeder, tot slot de in stukjes gesneden pompoen erbij, even goed aanbraden. Water en bouillonblokje toevoegen en aan de kook brengen.  Ik deed er een appel door voor een iets frissere smaak. Toen alles gaar was de soep gepureerd met de staafmixer. Tot slot 200 ml kokosmelk toegevoegd. Voor het mooi er wat peterselie opgedaan.

Ik had gisteren een bekertje zure room gekocht. Met wat zout, peper, chili en knoflook poeder had ik lekker sausje. Wat rucola, tomaat ( uit de tuin) , ui en ei , klaar is kees.



Vanaond niets anders dan bankhangen, met grandpa en dit lieverdje...



liefs grandma

2 opmerkingen: