dinsdag 24 oktober 2023

zonnepanelen. aspergesoep uit de weck , tussen-door-boodschappen en het weekmenu.

Zo het werken zit er voorlopig even op. Gisterochtend kwam ik uit de  nacht, meestal ga ik dan een paar uurtjes slapen en sta dan om een uur of twaalf op. Gisteren kon ik echter de slaap niet vatten en was om half tien alweer beneden. Ik ben gewoon de hele dag opgebleven en dat ging best goed. Gisteravond ging ik om kwart over negen naar bed en sliep bijna het klokje rond. Ik ben benieuwd of ik op deze manier ook wat sneller in het normale dag/nacht ritme kom, dat is nogal een dingetje de laatste tijd.


De zonnepanelen zijn geïnstallerd èn werken, yes! Zoals al benoemd het is een tweedehands set, altijd een beetje spannend of ze het dan goed doen. Gisteren scheen de zon en in uurtje hadden ze  1 kwh aangemaakt. Ik ben een blij ei.



Dit jaar heb ik voor het eerst asperges geweckt. Voor de lunch van vanmiddag haalde ik een potje asperges uit de kelder om er een soepje van te koken, het was een groot succes:) Ik fruitte een uitje in de pan, deed er de asperges met kookvocht bij, bouillon blokje hops ook in de pan, even goed koken, beetje kookroom erdoor en smullen maar. Het kan ook zonder room hoor maar ik had nog een half pakje in de koelkast staan. Volgend jaar ga ik het weer asperges wecken. 


Grandpa haalde boodschappen, aiaiaia hij geeft meer geld uit dan ik.

Hij kocht voor € 14,95 ( sorry geen bonnetje )

kaas 

mini magnuns ( eigen merk )

drop


Ik heb voor morgen een To Good To Go brood pakket besteld bij Ekoplaza à € 4,99 , blijft er € 6,18 over om deze week te besteden.

Ik haalde vanmiddag een zakje droge bruine bonen uit de voorraad, de bonen zette ik in de week en morgen maak ik dan een grote pan chili, één portie eten we lekker op en van de rest maak ik een aantal maaltijden voor in de vriezer. Afgelopen werkblokje vond ik het zo fijn om gewoon een maaltijd uit de vriezer te halen, even opwarmen en klaar is kees.


Het weekmenu ziet er als volgt uit.


Zondag aten we erwtensoep uit de vriezer

Maandag aten we tikka masala uit de vriezer

Dinsdag, aardappelen, rode kool ( uit een pot, voorraad) en een vega burger ( vriezer )

Woensdag, chili sin care met rijst. 

Donderdag, stamppot boerenkool ( uit de moestuin ) met noten of een vegagevalletje 

Vrijdag, boodschappendag


liefs grandma.






1 opmerking:

  1. Wat fijn dat de zonnepanelen liggen en dat ze het ook goed doen. Hoewel ze vandaag wel weinig zullen opleveren met het grijze weer ; )

    BeantwoordenVerwijderen