maandag 9 oktober 2023

ontbijt 7 en werk aan de winkel

Vandaag dan de laatste van een een aantal budget ontbijtjes. 

Boekwijt pannenkoekjes! Ik gebruikte boekweit meel omdat ik dat toevallig nog in huis had en dat toevallig echt op moest, want over de datum. Je kan natuurlijk elke meelsoort gebruiken. In de super sobere-januari-maand maak ik ze zelfs van gemalen havermout, prima te doen

In dit geval gebruikte ik,


200 gram boekweit meel

400 ml amandelmelk (deze was gezoet ) 

1 ei

snufje zout

1 theelepel baking soda


Alles in een kom en mixen tot je glad beslag hebt. Bakken in boter en opeten.


bakken in een grotere pan voor mooie ronde pannenkoekjes :)


We deden er gewoon jam op maar dit is ook zo lekker met een schepje yoghurt en vers fruit, eventueel nog wat honing erover, heerlijk. Een deel van de pannenkoekjes die over waren deed ik in de vriezer en zes pannenkoekjes in de koelkast voor later deze week.

Een jaar geleden kochten we 2e hands zonnepanelen, ja dat kan ook hè. Sommige mensen willen het nieuwste van het nieuwste en dat geldt dan ook voor zonnenpanelen. Inclusief omvormer, kabels ed waren we maar 500 euro kwijt. Er moeten wel nieuwe steunen en zijpanelen ( die laatste voor het netjes ) komen dat zal met elkaar nog zo'n 350 euro zijn. Grandpa is vandaag begonnen met het uitmeten, we hopen binnen twee weken klaar te zijn. De panelen komen op de garage, de oude, nog steeds prima werkende, panelen liggen op een blokhut achter op de tuin. Ons huisdak ligt niet goed op de zon, zeg maar, vandaar dat we voor andere daken hebben gekozen.

Voor de winter moeten ook de bovenkozijnen geschilderd en zo nodig opgeknapt worden, daar hebben we ons knap op verkeken, we dachten dat alleen de kozijnen beneden niet zo goed meer waren. Beetje pech maar t komt goed. T is zoals het is.

Zo nu gaan we lekker zuurkoolschotel eten!

liefs grandma.


6 opmerkingen:

  1. Regelmatig eet ik een "oven-pannenkoek". Dikke pannenkoek ev met stukjes appel in een gietijzeren koekenpan zo'n 15-20 min in de oven. In die tussentijd doe ik andere dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het goedkoopste ontbijt sla je gewoon over.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen