vrijdag 13 oktober 2023

werken, tomaten, boodschappen en een logeerweekend

Gisterochtend kwam ik uit de nachtdienst, ik had een extra nachtje gewerkt dat brengt geld in het laatje en een extra vrije dag. Volgende week werk ik dan mijn blokje van vier nachten. 

Gistermiddag ging ik even het plantenkasje in om te zien of er nog wat laatste tomaten rijp waren, tot mijn grote verbazing hingen er nog heel wat, nou moe, door de warme dagen waren ze nog mooi afgerijpt, denk ik. 



Ik haalde ook een prei uit de  tuin. Van de helft van de tomaten, de prei, twee uien, een potje worteltjes en wat knoflook maakte ik een pan vol pastasaus.

We gingen gisteravond dus niet niet uit eten maar aten volkoren pasta met de saus en mozarella. De pastasaus die nog over was verdeelde ik over twee bakjes, één bakje deed ik in de vriezer en één bakje gebruiken voor morgen. Dit weekend komen er twee kleinzonen logeren, beiden houden van pasta, eten we het gewoon nog een keer :)

Vandaag haalden we boodschappen. Er waren mooie aanbiedingen bij AH en Dirk. We gingen ook nog even langs onze favoriete groenteboer.

We hadden super veel boodschappen, check..


groenteboer

Dirk

AH

Ik zal de bonnetjes even bijvoegen, dan kun je ook lezen wat we allemaal kochten ( kratje bier stond al in de kelder ). Aangezien we logeetjes krijgen dit weekend kocht ik wat extra's, zoals chips, een zakje snoep, een cakemix (een pak extra van want dat was ook een aanbieding )



Bij AH was een tikka masala-verspakket met een kortingssticker. Vanmiddag maakte ik dat klaar, we eten daar vanavond één portie van en de andere portie zit al in de vriezer.


Super handig die glazen bakjes, kunnen zo uit de vriezer de oven of magnetron in


Ik was al met al € 73,07 kwijt. Er was nog €17,49 over van afgelopen week met de € 50 van deze week had ik 67,49 te besteden, iets over het budget maar hé, de voorraad is weer wat aangevuld, ik vind het netjes. Volgende week hebben we niet veel nodig, komt goed.

Vorige week had ik biologische citroenen gekocht één daarvan sneed ik met schil en al in kleine stukjes. Hops in een kleine blender en net zolang malen dat het een smurrig is :0

Ik verdeelde de gemalen citroen in kleine porties ( theelepel ) en legde deze op een plastic dekseltje van een broodtrommeltje. En paar uurtjes in de vriezer en daarna konden ze mooi los in een zakje. Super handig die citroenhoopjes, voor in een smoothie, een baksel of in een potje thee, bijvoorbeeld.




Grandpa heeft de zonnenpanelen al op de dak. Van de week gaan hij en zoon-van-het-dorp de boel aansluiten, hopen dat de omvormer het nog doet.


voor nu, een fijne weekend lieve mensen.





5 opmerkingen:

  1. Wij hebben sinds een aantal maanden ook zonnepanelen, we zijn er erg blij mee. Het was net augustus toen we ze aansloten, ze stonden al een tijdje klaar maar er was door omstandigheden eerder geen tijd om ze te plaatsen. Dus was het fijn dat we nog wat zonnige dagen hadden in september zodat we er nog optimaal van konden profiteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zul je kunnen merken op je energie rekening. Ik ben benieuwd wat het je oplevert.

      Verwijderen
  2. Voel jij je ook zo rijk met zo'n voorraad boodschappen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die citroenhoopjes vind ik wel een mooie uitvinding zo. Die wil 8k onthouden. Mooie blog! Je hebt al een flink, rijk archief met posts, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen