dinsdag 3 oktober 2023

Familie weekend, to good to go, boodschappen en nog een maand rondkomen met 50 euro per week.

We hadden een fantastisch familie-weekend. We hadden een huis gehuurd van Centre Parcs. We hebben veel gezwommen, grote heerlijkheid, de glijbanen en de wildwaterbaan zo fantastisch! De kinderen logeerden bij elkaar op de kamer,  de jongetjes op een kamer (verdeeld over 2 slaapkamers) en drie meisjes op een kamer , één groot feest dat kun je je voorstellen. 

De boodschappen regelden een schoonzoon en ik, het avondeten en de basics. Voor de snackjes, snoep en chips, drankjes ed nam iedereen wat mee voor algemeen gebruik. Alles wordt verrekend in een app. Goed geregeld allemaal.

Van het boodschappengeld van vorige week is niets meer over. Ik had van vorige week nog € 32,55 en de € 50 over. Ik kocht bij Boni wat voorraden, de smeerboter was in de aanbieding daar heb ik veel van gehaald.



De rest van het bedrag ging in de familie-weekend-pot.

Ik heb besloten om nog een maand op het budget te leven, dus € 50 per week. Gisteren leverden we de lege flessen van het weekend in en daar kochten we nog twee kuipjes smeerboter, een zak drop, kattenvoer èn een bloemetje voor de buren voor het verzorgen van de kippen en katten, voor. Bij de groentenboer kochten we fruit en wat groente, ik had geluk want er was nog een 1 euro zak met twee romanesco en een gewone bloemkool. De bloemkool aten we gisteren op, één romanesco is voor vanavond en eentje ging de vriezer in.



Vandaag reden we naar de stad. Ik had een to good to go broodbox gereseveerd bij Ekoplaza en bij de AH en Dirk hadden ze een aanbieding waar ik wel belang bij had. In Emmen zit de Dirk tegenover de AH en de Ekoplaza zit daar weer op loopafstand van, zo'n ritje kan dus wel uit.

Check de bonnetjes! Bij AH hadden ze een erwtensoeppakket in de aanbieding en in dit geval zat er ook nog een kortingssticker op.









Voor deze week hebben we nog  € 19,99 te besteden en het is warempel al dinsdag.


Dirk

Albert Hein

Ekoplaza €4,99 broodpakket en aanbieding kokosvlokken € 1,79

Bij de groenteboer kocht ik naast de bloemkolen nog bananen, een mango en 2 stronkjes witlof.


Weekemenu ziet er een beetje rommelig uit. 

Gisteren aten we bloemkool tartin (bloemkool, restje zuivelspread met knoflook en bieslook, wat geraspte kaas )

Vandaag, romanesco, aardappelen en een burgertje

Woensdag, uit eten met collega's

Donderdag, erwtensoep met spekjes

Vrijdag, aardappelen, witlofsalade, gekookt ei


De erwtensoep staat al de pruttelen, we kunnen er twee keer van eten. Een portie eten we donderdag en één portie gaat de vriezer in.


Om jullie een idee te geven wat we als ontbijt eten met een € 50 weekbudget, zal ik een week lang ook onze ontbijtjes delen. 

Vandaag, toast met avocado en ei.


👌

Liefs grandma.



2 opmerkingen: