donderdag 5 oktober 2023

ontbijt 3 en appeloogst tweede ronde

Allereerst het ontbijt van vandaag. We aten vrij laat daarom een licht ontbijt. Ik maakte een smoothie van drie bananen, twee blokjes diepvriesspinazie, een uitgeperste sinaasappel en een theelepel rietsuiker melassestroop. Ik topte dat met wat mangostukjes ( over van gisteren) wat kokosschaafsel en cacao-nips ( deze laatse koop ik altijd bij Holland and Barret mits in de aanbieding 2 voor 1 ). We namen er elk twee beschuitjes bij, één met bramenjam en één met pruimen/ananasjam. Kopje koffie hoort er ook bij.


beetje wazige foto, sorry

Vandaag plukte ik ook de tweede lichting van de appeloogst, wederom een kist vol. Net als vorige week maakte ik appelmoes van de ietwat beschadigde appels en de rest ging in een kratje in de kelder. Die appels in de kelder moet je goed in de gaten houden, soms zit er toch een min geval tussen en het is zaak deze er op tijd uit te halen voor hij andere appelkes aansteekt.


twee kratjes voorraad

voor(raad) op de plank

voor morgen ofzo :)

Ik plukte vandaag de allerlaatste bonen en snijbonen, ik denk dat we die morgen ook opeten. Ha dat wordt een vol bord morgen, aardappelen, (snij)bonen, witlofsalade en appelmoes!


ik haal zowel de bonen als de snijbonen door het molentje, kan prima.



Vanavond gaan we even bij schoonouders op bezoek, eens zien hoe het daar gaat. Heel apart hoor, we gaan nu gewoon op bezoek i.p.v. zorgen voor.


liefs grandma.





5 opmerkingen:

  1. Wat zal dat lekker ruiken,al die appels in de kelder. Hier maar 2 goede peren,de rest door kauwen en merels aangevreten en opgegeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier welgeteld 1 peer ! Droevig toch, 3 perenbomen ook hè 😂

      Verwijderen
  2. Genieten. Ook ik had de laatste stokbonen vorige week. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zien die potjes appelmoes er gezellig uit : )

    BeantwoordenVerwijderen