donderdag 19 oktober 2023

time flies

Zomaar een week verder, hoe dan hè.

Afgelopen weekend hadden we twee kleinzoontjes te logeren, niet tegelijk hoor. Ze hadden opa en oma helemaal voor zichzelf. We gingen op zaterdag met Mingus naar de dierentuin, altijd leuk en zo langzamerhand kent hij de weg al in Wildlands :) Zondagochtend deden we weer een overdracht van kinderen bij de Ikea in Zwolle.We dronken daar koffie met wat lekkers. Toen zwaaiden we Mingus uit en namen Nathan uit Zutphen mee naar huis. Hij vond het best spannend zo voor de eerste keer zonder zus uit logeren. We reden direkt door naar de dierentuin. We laten de kinderen kiezen waar ze naar toe willen, want het hele park in een middag bekijken lukt eigenlijk niet. Ach het kereltje had het zo naar zijn zin ! 's Avonds keken we naar een film, aten wat lekkere dingetejes en toen was het alweer tijd voor bed. Het ventje ging sliep de hele nacht door. Op maandag gingen we naar het zwembad en zo rond de klok van vier togen we richting Zutphen. Onderweg aten we bij McDonalds. Nadat we Nathan hadden thuisgebracht gingen we nog even bij liefste zus koffiedrinken, zij woont in De Steeg. We waren pas om 23.30 thuis. Dinsdag moesten we even bijtanken hahaha.


Wat het weekmenu beterft voor de deze week.

Vorig weekend aten we pasta met saus, rijst met boontjes, pannenkoeken en aten we bij de Mac.

Dinsdag, stamppot spitskool 

Woensdag, roerbak spitskool met ui, paprika, rijst en gebakken ei.

Donderdag (vandaag) een orzo salade hier vind je het recept. Ik haalde bij Lidl  de aubergine voor de salade.

Vrijdag, gebakken aardappelen met sla 

Zaterdag, eenvoudige pasta met sla.


Ik haalde vandaag bij Lidl

een aubergine

2 bekers soja yoghurt

1 emmertje griekse yoghurt

een doosje blauwe bessen ( diepvries)

2 x 500gram biologische uien ( die uit de tuin zijn bijna op ) 

400 gram kaas

1,5 kg biologische bananen


samen was ik € 17,30 kwijt.


Ik heb nu echt genoeg in huis voor aankomend weekend. Dat komt dan goed uit want voor volgende week heb ik nog maar € 27,12 te besteden. Straks ga ik naar t werk. De eerste nacht van vier, zucht die eerste nacht kan ik altijd een beetje tegenop zien....afijn komt goed.


liefs grandma



2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo verwend te worden door je grootouders en helemaal,als je alleen logeert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stamppot spitskool.... Je brengt me op een idee zeg! Dat heb ik al heel lang niet meer gehad.

    BeantwoordenVerwijderen