maandag 5 februari 2024

mindful rondje met het hondje

Van nature ben ik een dromer, een echte mijmeraar en ja ook een piekeraar. Ik denk dat ik de helft van mijn leven dromend heb doorgebracht! Vandaag bedacht ik dat ik wel eens wat meer aanwezig mag zijn.

Na het opstaan maakte ik een glas sap van, jawel, een appel en twee stengels bleekselderij, rustig opdrinken. Daarna gingen de hond en ik op pad. Onze hond is onderhand twaalf jaar oud en  niet meer de snelste, ze moet even op gang komen en daarna zijn de stramme spieren wat losser. We lopen niet echt, we slenteren en dan zie je van alles hรจ, vooral als je in het moment blijft. 

Ik stak de drukke weg voor ons huis over. Om bij ons paadje door het veld te komen moeten we nog een weg over, die is niet zo druk, wat zeg ik, ik kon de hele weg afkijken. Daar in de verte fietste een jongen midden op de weg. Toen hij iets dichterbij kwam zag ik dat hij aan het slalommen was om de witte strepen op de weg, grijns ๐Ÿ˜ƒ

Op het paadje was het fris, de wind in mijn haar, de hond een eind achter me, ze maakt gebruik van alle meters ruimte die de riem haar geeft. Zo'n hond is altijd in het moment, even snuffelen, even plassen, even over het land staren..

We liepen het rondje om de boerderij, zoals we die noemen. Bij de boerderij was iemand aan het timmeren, iets met de dakgoot, radio aan, daar stond hij boven op een trapje luidkeels mee te zingen "and when the rain begins to fall.." die was zeker in het moment en blij.


zo heerlijk, geniet momentje

Langs de voetbalvelden togen we weer op huis aan. Ach daar werd een veld gemaaid, rook ik nu  versgemaaid gras?? Er zit iets in de lucht, jawel iets van einde winter. Hoor ik daar al wat vogels?? Ondanks de grauwheid, ondanks de druppels regen, er is iets aan het veranderen, zucht nog even mensen en dan lente.

Thuisgekomen, zette ik koffie, ruikt zo fijn, at een broodje met zelfgemaakte pruimenjam en nam een kat op schoot, zo zacht.

Na dit was de mindfulness over, hopsa de stofzuiger door het huis, kippen verzorgen, dochter bellen, badkamer schoonmaken, eitjes bakken voor de lunch en daarna naar de stad.

Binnenkort hebben we een bruiloft en ik wilde graag een nieuwe jurk. Nu was er bij een bepaalde winkel uitverkoop. Grandpa en ik waren daar afgelopen vrijdag ook al even geweest maar het was er toen zo druk. Ik word daar altijd chagrijnig van. Bovendien hielp grandpa mee zoeken "wat vind je hier van ? Of deze ? " heel lief en gezellig, ware het niet dat het van die jurken waren waarvan ik dacht ""  uuuuh nee!". Ik zei dan netjes, "nee echt niet mijn smaak". Ik mijn hoofd stond ik echter voor hem met mijn handen in mijn zij, te tieren "Hallohooo zijn we niet al 40 jaar getrouwd en nog weet je niet wat ik leuk vind??? !!! "  arme man...

Je begrijpt, we waren snel uit die winkel. Vanmiddag ging ik dus in mijn eentje om nog eens rustig te kijken. Ik vond geen jurk maar wel een leuke nette broek en dito bloes. Niet voor de bruiloft, wel voor gewoon netjes. Ik was 34 euro kwijt, ook netjes.

Daarna trakteerde ik mezelf op een cappucinno bij Barista Cafรฉ Emmen. Ik ga eigenlijk nooit alleen ergens een kopje koffie drinken, superleuk om met jezelf een bakkie te doen ๐Ÿ˜Š 

Zo nu ga ik eten koken, grandpa komt over een half uurtje thuis pompompom. Ik mopper wel eens maar ben natuurlijk nog altijd blij met die man ๐Ÿ˜.


liefs grandma.





7 opmerkingen:

  1. Ik was gisteren even in de "stad".. Het zou koopzondag zijn maar helaas was alles dicht... Note voor morgen: Albert bellen want er stonden leuke schoenen in de uitverkoopetalage.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik liet een tijd lang een oud hondje van een vriendin uit. Eerst ergerde ik me aan het getreuzel. Toen maakte ik er mindful loopmeditatie van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, maar goed ook dat je nog steeds blij bent met je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahah.. ik zag het niet eens als mopperen op die man, ik lees overal vooral dat jullie elkaar heel lief vinden! Ja, zo'n bak koffie, in je uppie, gewoon omdat het kan is heel fijn. Ik doe het geregeld. Soms maar een kwartiertje, max half uur maar dat is toch lekker. Mindfulness is echt niet mijn ding, ik heb geloof ik altijd haast ๐Ÿ˜‰. Zit pas stil met een goed boek op mijn schoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n wandeling.
    Ik zie jullie voor me in die winkel... nee ik ga ook liever alleen, dan koop ik tenminste iets wat ik zelf mooi vind (๐Ÿ˜‰)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn zo'n wandeling en het daarnaa nog opschrijven ook. Die jongen met die witte strepen en ja een hond neem alle tijd. Jouw hond dan. Fijn. Heb je een broek met wijde pijpen gekocht? Of een heel deftige. Ff showen voor je blog hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie mindful wandeling heb je gemaakt! En fijn dat je iets geschikts hebt gevonden voor een goed bedrag. Ik moest wel glimlachen om je man ; )

    BeantwoordenVerwijderen