vrijdag 2 februari 2024

....tjé ja..

De eerste dagen na de januari maand val ik toch een beetje in een gat hoor. Een maand lang was ik veeeel met eten bezig, receptjes uitvogelen, bijna elke dag een blogje. De sobere maand was ook een fijne afleiding want er gebeurde van alles om ons heen. Eén van de kinderen werd geopereerd, een ander kind heeft een burn out, zwager in het ziekenhuis, er komt geen eind aan lijkt het. t Komt goed, t komt goed ...

De soberheid houdt nog wel even aan, hoewel we vandaag best wat geld uitgaven. Ik had een TGTG pakket gereserveerd bij Ekoplaza, we kregen zo veel voor € 4,99, kijk es even


ik wilde zeggen dat ik maar één pakket had besteld maar de dame zei "dit is een uitgebreid pakket" nou inderdaad!

nog wat extra uit de winkel, € 19,45


Bij ekoplaza hadden ze de rozijnen, de kaas, de olijfolie en veggie paté in de aanbieding. Olijfolie was halverwege januari al op en dat gold ook voor de carobe pasta.

Op de markt twee ananassen en een bloemkool voor maar € 4,00, bij de bio kraam kocht ik nog een komkommer en sinaasappelen. De klapper was bij bio kaasboer...16 euro!!!! donders! Na al die zuinigheid schrok ik ervan. Met die kaas moeten we zeker twee weken doen, aangezien we ook al kaas bij Ekoplaza ( aanbieding) hadden gekocht. 

Gisteren had ik witte bonen in de week gezet, vandaag maakte ik een grote pan wittebonenentomatensoep, een deel aten we op, de rest is voor de lunch van morgen. Ook gingen er twee zakjes witte bonen de vriezer in en ik maakte witte bonenhumus. 




Ons weekmenu

de laatste dag van de sobere maand aten we stamppot snijbonen met spekjes uit de vriezer

donderdag aten we witlofsalade met een vegaburger

vandaag, wittebonenentomatensoep

zaterdag, bloemkoolcurry met rijst en elk een gekookt ei

zondag, preischotel, prei uit de tuin en de aardappelen moet ik  nog kopen, die was ik vergeten te halen vandaag.

maandag, rodebieten/wortelsalade met geitenkaas, gebakken aardappelen

dinsdag, pasta met rode saus

woensdag, oppasdag nog geen idee wat we gaan eten.

donderdag, soep met een broodje gezond, stokbrood uit het ekoplaza pakket.


Onze voorraad is nog  lang niet op. We gaan zeker door met de weekmenu's en die zal ik ook  met jullie delen.


Voor nu, fijn weekend, liefs garndma.


ps, grandpa en ik zijn gewoon beiden twee kilo afgevallen! toch lollig om te vermelden 😀 geen snaaierij doet wonderen.





6 opmerkingen:

  1. Voel je je ook dankbaar,dat je weer meer kunt uitgeven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, afvallen is dus nóg een voordeel behalve geld overhouden ;-)
    Mooi weekmenu. Valt me echt op dat jullie zo bewust bezig zijn!

    Sterkte en beterschap voor alle zieken.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We proberen wel heel bewust bezig te zijn, vooral wat eten betreft. In de winter maak ik elke week een weekmenu zo heb ik grip op de voorraad. We proberen ook zoveel mogelijk biologisch te eten, dat lukt niet altijd soms zijn er mooie aanbiedingen die ik niet wil laten lopen. We proberen wel , alweer, zoveel mogelijk zonder toevoegingen te eten.

      Verwijderen
  3. Zo goed bezig. Pfff... die kaas is echt duur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt hè! Daar moeten zuinig mee zijn, geen " kaas uit het vuistje " van deze kaas :)

      Verwijderen