dinsdag 8 oktober 2024

De orde van alle dag en een weekmenu

Het huishouden, het werken buiten de deur, de moestuin ( deze laatste schreeuwt om onderhoud maar moet nog even wachten), ik zit er weer helemaal in. 

Nu het oogstseizoen bijna voorbij is grijp ik weer terug op de weekmenu's. Dit geeft me overzicht op nog te oogsten verse groenten uit de tuin en de voorraad. Beetje afwisselen hé.


Weekmenu


Maandag  

spaghetti met rode saus en kaas. Paprika uit de winkel, kleine gourgette uit de moestuin en                      een bakje tomatensaus ( uit de vriezer )

Dinsdag   

aardappelen broccoli ( uit de moestuin) , vega burger ( uit de vriezer ) stoofpeertjes ( van                        een collega gekregen )



Woensdag

mie met wokgroente, broccoli en boontjes ( uit de moestuin ), paprika, ui, gebakken ei en pindasau


Donderdag  

courgette- rösti met boontjes, tomaat ( alles nog uit de moestuin) en een vegageval uit de                      vriezer )


Vrijdag       etentje met collega's


Zaterdag     soepdag


Tot mijn verbazing haalde ik vanmiddag nog een vergiet vol tomaten uit de kas, dat was boffen. De tomaten kwamen dit jaar laat op de gang maar evengoed hadden we een goede oogst. Ook de pompoenen hadden een slechte start, slakken, kou, nat maar toch heb ik nog 7 redelijke flespompoenen op het bankje achter het huis liggen. Ik zal morgen een up-date geven van wat er nog op de tuin staat. 

Ik ga nog even thee drinken en met grandpa kletsen voordat ik naar het werk ga.


liefs maar weer.


Zonda

2 opmerkingen:

  1. Ik heb gisteren ook nog 2 mooie tomaten gegeten, prima van smaak maar iets melig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk en zoveel nog uit eigen tuin...

    BeantwoordenVerwijderen