maandag 7 oktober 2024

Schotland dag 7, 8, 9 en 10

Na Glenfinnan gingen we naar Isle of Skye. De Isle of Skye is één grote prachtige eenzaamheid. Bizar.

Onderweg bezochten we een kasteel.

Reden richtig het noorden..

We bezochten en beklommen ( tot halverwege) Old Man of Storr en reden via zeer steile smalle weggetjes naar Guiraing vanwaar we een prachtig uitzicht hadden, je voelt je dan zo klein!

Na een lange dag vol indrukken kwamen we in Portree waar we een overnachting hadden geboekt. We sliepen als rozen die nacht, na een ontbijtje pakten we onze spullen weer in en gingen op weg naar Taine. Floor had alle routes uitgezocht, deze dag deden we een prachtige parkachtige tuin aan, overal waren mooie doorkijkjes, beelden en bankjes.

Na de tuin reden we verder en maakten een mooie wandeling bij The Black Water River.

Nogal laat in de middag kwamen we aan in Tain, daar sliepen we in een heuse Shepards Hut

We sliepen er één nachtje. Bij het ochtendgloren, hop spullen in de auto en gaan. We togen eerst naar Loch Ness, ja als je dan toch in Schotland bent 😇

We reden door naar Alberfeldy waar we de Whiskey distileerderij bezochten. We kregen een heuse tour en mochten natuurlijk even proeven, ik ben niet van de whiskey maar mijn dochter wel, ze kocht gelijk twee flessen.

Ons laatste logeeradres bevond zich in Dull. Floor had daar een schattig adresje gevonden.

We logeerden hier twee nachten. We maakten mooie wandelingen en op de laatste dag voor we vertrokken gingen we op Highand Safari. Met een jeep reden we hoog de bergen in, zagen een kudde Red Dears en dronken koffie met whiskey in een bothy. We leerden veel nieuwe dingen en hoorden mooie verhalen van onze gids ( in kilt ;) )

De volgende dag vertrokken we naar New Castle, gingen aan boord van de ferry, dronken een wijntje op het bovenste de (lekker in de zon) we sliepen de ganse nacht en kwamen om 09.45 aan in Nederland. Ik reed naar Zutpen om dochter bij huis af te zetten en hoe groot was mijn verrassing dat mijn man daar het huis uit kwam!! Hij was al vroeg op pad gegaan en met de bus en de trein naar Zutphen, hoe lief was dat! Het was heerlijk om hem weer te zien.

en nu ... nu pakken we ons leven thuis weer op, maar met een prachtige herinnering aan een fantastisch avontuur!