maandag 25 november 2013

Bulk

Dat woord doet me een beetje denken aan boeren of overgeven, spugen, kotsen. In stripboeken  zie je zoiets staan in een tekstballonnetje als iemand ziek is. Bulk, Bulg of Blegh dat ongeveer. Daar wil ik het niet over hebben. k Dacht meer aan bulk als in massagoed, onverpakt en zonder bijproduct . Als je bulk googled komen er heel wat definities naar voren.

Ik hou van bulk goederen, jammer genoeg  nauwelijks verkrijgbaar in onze omgeving. In Zwolle trof ik een biowinkel vol bulk in noten , mueslie, rijst, linzen enz. Gewoon je eigen zakje of zak vullen met dat wat je nodig hebt. Ook in Groningen tref je zoiets bij Le Souk, dat had ik al eens eerder vermeld. Via internet kun je ook bulk kopen, grote hoeveelheden meel, bonen en weetikalwatnietmeer, vaak stukken goedkoper dan de supermarkt hoeveelheden. Ik bulk in rijst, aardappelen, uien, pasta, droge bonen en soms noten.

Het voer voor de kippen en sinds kort ook voor het konijntje koop ik aan-de-tap. Gewoon recht toe recht an voer. Geen gekleurde neppe wortelstukjes ( madam krijgt winterwortel, vers ) of andere zooi.

Dochter maakte mij trouwens attent op het volgende, bij s lands grootste grutter verkopen ze oa  konijnenvoer waar op staat " niet geschikt voor konijnen die voor consumptie worden gehouden ". Whaaa, wat zullen ze daar doorheen draaien ???


                                  To bulk or not to bulk, that's the guestion :)


liefs grandma

1 opmerking: