maandag 4 november 2013

zomaar een dag

Vanmorgen werden we wakker door de plenzende regen. Tjonge jonge we hoorden het water borrelen door de regenpijp. Toen ik beneden kwam liepen een aantal kipjes al buiten, we hebben oa zijdehoentjes en daar blijft niets van over als ze nat zijn, arm spul. Ik wilde ze pakken om droog te föhnen maar dat ging me niet lukken. (misschien toch iets meegekregen van gisteren )  Zie je t voor je, grandma in pyamabroek met een dik vest van grandpa aan op kippenjacht :).
Met graantjes lukte het me ze in hun hok te lokken , hoop dat ze snel opdrogen en niets oplopen van hun natte pak.

De regen maakt alles drassig en modderig in de tuin met name de moestuin. Ik ben blij dat we verhoogde groentebedden hebben op die manier heb je een betere afwatering. Ik hoop dat het morgen droger is want dan komt er een lading paardemest , ik zit niet te wachten op vloeibare mest !

Vanmiddag komt dochter met verloofde , beiden zijn veganist , dit vergt een beetje aanpassing voor het avondeten. Meestal heb ik een paar blikjes seitan en  mock duck in huis zodat er  iets alternatiefs voor vlees op voorraad is. Waarschijnlijk maak ik een bruinebonen schotel met veel groente en kruiden. Voor hun met gebakken nep-vlees en voor grandpa en mijzelf uitgebakken spekjes , daarnaast een salade om het kompleet te maken. 

Ik kijk vaak op de blog van Winny-wat-eten-we-vandaag voor vega recepten.

fijne dag, liefs grandma

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, ik heb heel veel geluk gehad vandaag. Ik had namelijk rijles en op de fiets heen en terug was het droog. En de rest tja, donker en druppelde een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bofferd ja je moet tussen de buien door vandaag. Heb je allang rijles?

      Verwijderen